۳
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۱۶۱۰۲۱
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

افزایش تولید بنزین پتروپالایشگاه اصفهان به ١٧ میلیون لیتر در روز با تکمیل طرحهای توسعه ای

معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امیدواریم با سرجمع کل بنزین‌ هایی که در پالایشگاه شمالی و پالایشگاه جنوبی و واحد سهروردی تولید می شود، میزان تولید بنزین پالایشگاه اصفهان به حدود ١٧ میلیون لیتر افزایش پیدا کند.
فایل ویدیو
مهندس اصغر صابری، معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفت و گو با "نفت ما" در خصوص توسعه‌ پروژه‌های پالایشگاه شمالی اصفهان گفت: پروژه ‌هایی که در بحث افزایش ظرفیت در دست اجراست، بیشتر تغییر Mode های عملیاتی بوده است. یک‌سری از پروژه‌های در دست اجرا، پروژه‌های HSE است با توجه به اینکه پالایشگاه اصفهان حدود 50 سال پیش طراحی شده، مشکلات خیلی زیادی روی شبکه‌ آب و آتش‌نشانی داشتیم و با افزایش فشار در شبکه ‌های آتش‌نشانی معمولاً با مشکل مواجه می ‌شدیم چراکه مشکلات نشتی‌ زیاد بود. با سیاستگذاری که انجام شد الان درحال تعویض کل شبکه‌ آتش‌نشانی پالایشگاه هستیم و لوله ‌ها از حالت کربن ‌استیل به GRP تغییر می ‌کنند.
صابری ادامه داد: در بحث کاهش مصرف آب با توجه به اینکه اصفهان در منطقه‌ کویری قرار دارد، در پتروپالایش اصفهان به این نتیجه رسیدیم که باید یک ‌سری طرح ‌هایی برای کاهش مصرف آب یا استفاده‌ بهینه از آب را انجام بدهیم و در این زمینه بحث کولینگ ‌های هیبریدی در دستورکار قرار گرفته ‌است.
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان با اشاره به اینکه با راه اندازی پروژه‌ های Hero و ZLE میزان مصرف آب‌ کمتر خواهد شد، افزود: درحال حاضر بیش از نیمی از میزان آب مصرفی پالایشگاه از پساب شاهین‌ شهر تأمین می ‌شود که حدوداً ۵٠٠ متر مکعب بر ساعت است که با تصفیه سازی به شبکه ‌های داخلی پالایشگاه اضافه شده ‌است.
صابری در خصوص برنامه استفاده از‌ نفت کوره به عنوان خوراک پتروشیمی در پتروشیمی اصفهان یا پتروشیمی‌ های دیگر، پاسخ داد: در بحث نفت کوره، با توجه به اینکه شرکت سهروردی پروژه ‌‌اش در سال ١۴٠٣ راه ‌اندازی خواهد شد، نفت کوره ابتدا وارد واحد RHU شده و عملیات شیرین ‌سازی انجام می‌ شود و در ادامه واحد RFCC قرار دارد که محصولات این واحد گاز مایع، بنزین، نفت سفید و گازوئیل هستند. گاز مایع در زنجیره‌ ارزش تولید قرار می‌ گیرد. بنزینی هم که تولید می‌ شود بنزین با درجه‌ اُکتان بالا خواهد بود.
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان گفت: امیدواریم با سرجمع کل بنزین‌ هایی که در پالایشگاه شمالی و پالایشگاه جنوبی و واحد سهروردی تولید می شود، میزان تولید بنزین پالایشگاه اصفهان به حدود ١٧ میلیون لیتر افزایش پیدا کند.
صابری در مورد اینکه آیا پروژه‌ PDH هم در طرح توسعه‌ای تعریف شده ‌است اظهار داشت: پروژه‌ PDH جز برنامه ‌های پالایشگاه است که مطالعات اولیه و امکان سنجی‌اش FS انجام شده و امیدوارم تا سال 1405 راه ‌اندازی کنیم.
معاون تولید هلدینگ پتروپالایش اصفهان در پایان گفت و گو تصریح کرد: طرح ‌های افزایش ظرفیت فقط با توانمندی داخلی و با حضور، همکاری و همدلی تیم هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حال انجام است. سعی کردیم تا آنجایی که امکان دارد از کالاهای خارجی استفاده نشود و به کالاهای ساخت داخل اعتماد کردیم. به ‌عنوان مثال ما یکی از واحدهای Cat reformer ما که کاتالیست اش انحصاری و متعلق به شرکت‌های UOP و Axens بود، الان در ایران ساخته می‌ شود و ما جزء اولین شرکت ‌هایی بودیم که این کاتالیست را در واحدهای Cat reformer کاتالیست آوردیم و از کاتالیست های ایرانی استفاده کردیم، الان هم میزان اُکتانی که می ‌دهد بسیار اُکتان خوبی است و از این کاتالیست راضی هستیم.
صابری افزود: در واحد DHT، یا همان واحد شیرین ‌سازی دیزل ما عملاً از هیچ جایی کاتالیست خارجی وارد نکردیم و دنبالش هم نبودیم. خوشبختانه الان کاتالیست ‌های داخلی دارد کار می ‌کند و علیرغم افزایش حدود ٢٠ درصد ظرفیت این واحد، باز هم میزان گوگرد ما زیر PPM ١٠ قرار دارد که جزو افتخارات برای کشور است چرا که ما هم توانستیم کاتالیست داخلی تولید بکنیم و هم صنایع ما مثل پتروپالایش نفت اصفهان به سازندگان داخلی اعتماد کرده و این کاتالیست ‌‌ها را استفاده می کند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بازی شپنا با سهام شصفها
بازی شپنا با سهام شصفها
تخریب سهام پتروشیمی اصفهان ( شصفها ) با هدف جمع آوری سهام آن است .
این اقدام مدت زیادی است از سوی سهامدار عمده یعنی پالایشگاه اصفهان (شپنا) صورت میگیرد .
هدف از این تخریب خرید ارزان سهام به ویژه سهام صندوق بازنشستگی کشوری در شصفها میباشد .
پرواز پتروشيمي‌ اصفهان‌ (شصفها) !!
پتروشيمي‌ اصفهان‌ (شصفها)
سالها درگیر فساد و سوء استفاده کلان بود …
خوشبختانه در دو سال اخیر ، دست مفسدین کوتاه شد و اوضاعش بسیار سامان یافته است .
اقدامات مختلف قضایی و تغییرات مالکیتی باعث کاهش مشکلات این شرکت شده است .

خوراک شصفها یعنی پلاتفرمیت توسط پالایشگاه اصفهان(شپنا) تامین میشود .
شپنا ، سهامدار عمده شصفها شده و لذا شپنا ، خوراک بهتری به شصفها میدهد .
( در سالهای قبل شصفها مشکل بدحسابی با شپنا و خوراک ناکافی داشت که اکنون برطرف شده است . حتی در مقطعی به دلیل قطع خوراک ، کارخانه چند ماه تعطیل شد .)
پتروشيمي‌ اصفهان‌ (شصفها) وضعیت بسیار خوب و چشم انداز مناسبی دارد .
پتروشیمی با قیمت هفت همت گویای یک اکازیون بزرگ و یک سهم با پتانسیل رشد بالا است .
نمودار سه ساله سهم را ببینید تا استحکام و رشد قیمت طی دو سال ریزش بازار را متوجه شوید .
اگر امروز امکان خرید سهم وجود دارد تنها به دلیل یک کشمکش بین مالکان و علاقه شپنا به پایین نگه داشتن قیمت سهم برای تصاحب میزان بیشتری از شصفها است .
گزارش طلایی شش ماهه ۱۴۰۲ ، مهر تاییدی بر بهبود وضعیت بنیادی و سودسازی شصفها میباشد .

پرواز پتروشيمي‌ اصفهان‌ (شصفها) تماشایی خواهد بود !!
پتروشیمی اصفهان - شصفها
پالایشگاه اصفهان (شپنا) با بالا گرفتن نرخ پلاتفرمیت ( خوراک پتروشیمی اصفهان - شصفها ) ، سود و قیمت سهم پتروشیمی اصفهان - شصفها را پایین نگه داشته است .
تا بتواند سهام شناور و بلوک صندوق بازنشستگی کشوری در شصفها را با قیمت ارزان تصاحب نماید .

با پایان این تزویر و تدلیس از سوی شپنا ، پرواز سهام پتروشیمی اصفهان - شصفها آاغاز خواهد شد .