۲
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۱۶۵۵۵۴
مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در گفت و گو با نفت ما خبر داد:

اجرای طرحهای زنجیره ارزش فتالیک انیدرید و فنول استون در پتروشیمی اصفهان

شاه‌محمدی اظهار داشت:‌ اولین پروژه‌ای که به زودی خواهیم داشت، پروژه‌ پلاستی سایزر در زنجیره‌ پایین‌دست فتالیک اَنیدرید (PA) است که ساخت آن آغاز خواهد شد. بر اساس برآورد اولیه ما این پروژه در زمان ۱۸ ماه، نهایی خواهد شد
فایل ویدیو
جواد شاه‌محمدی، مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در گفت و گو با نفت ما درخصوص طرح‌های زنجیره‌ ارزش این مجتمع اظهار داشت:‌ اولین پروژه‌ای که به زودی خواهیم داشت، پروژه‌ پلاستی سایزر در زنجیره‌ پایین‌دست فتالیک اَنیدرید (PA) است که ساخت آن آغاز خواهد شد. بر اساس برآورد اولیه ما این پروژه در زمان ۱۸ ماه، نهایی خواهد شد که ما از همکاران درخواست کرده ایم که در زمان حداقل بین ۱۲ تا ۱۵ ماهه تکمیل بشود.
مدیرعامل پتروشیمی اصفهان با اشاره به اجرای یک پروژه دیگر این شرکت در پارس جنوبی در منطقه‌ عسلویه تحت عنوان پروژه‌ فنول اَستون افزود: با توجه به اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان به عنوان سهامدار عمده‌ پتروشیمی اصفهان بوده و همیشه حمایت لازم را داشته است، قرار شده که در پروژه‌ فنول اَستون هم با آقای دکتر قدیری تفاهمی را داشته باشیم تا هلدینگ پتروپالایش اصفهان همکاری و حمایت بیشتری را داشته باشد. پروژه‌ فنول اَستون یک پروژه‌ خیلی خوبی است که ما در ابتدا زنجیره‌ پایین دست فنول اَستون که متیل متاکریلات(MMA) و پلی متیل متاکریلات (PMMA) است را در مدت دو سال اجرا کرده و ‌بتوانیم به مرحله‌ افتتاح برسانیم.
شاه محمدی در خصوص اینکه تامین مالی 2 همتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای توسعه‌ پتروشیمی اصفهان در چه زمینه هایی است، اعلام کرد: هلدینگ پتروپالایش اصفهان سال گذشته در بحث تامین خوراک پتروشیمی اصفهان گام‌هایی خیلی مثبتی برداشت و با حمایت‌های دکتر قدیری، خوراک پتروشیمی اصفهان را تقریبا از ۱۰۰۰۰ بشکه در روز به ۱۲۰۰۰ بشکه در روز رساند که همین امر سبب شد که در سال گذشته، ۲۱ درصد میزان تولید و حدود ۶۷ درصد درآمد پتروشیمی اصفهان، افزایش یابد.
مدیرعامل پتروشیمی اصفهان ادامه داد: امیدوارم با تدابیر دکتر قدیری و دیدگاه و اعتقاد وی بر اینکه زنجیره پایین دست پتروشیمی اصفهان پلی اکریل (پارازایلین) است، شاهد استمرار دست حمایتی و همکاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان از پتروشیمی اصفهان در این زمینه هم باشیم.
شاه محمدی در مورد تفاهمنامه تامین کاتالیست واحد ایزومریزاسیون مجتمع گفت: همکاران ما در سال گذشته به دنبال خرید این کاتالیست از شرکتهای خارجی بودند و زمانی که من مطلع شدم،‌ این خرید خارجی را لغو کردم چرا که شرکت‌های کاتالیست ساز بسیار خوبی از جمله شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا در کشور وجود دارد که کاتالیست‌های بسیاری از شرکت‌ها را تامین نموده است، لذا با این شرکت یک تفاهمی امضا کردیم و قراردادش به زودی نهایی و امضاء خواهد شد که در جلوگیری از خروج ارز مثمرثمر بوده و اعتماد و اهمیت ما به  شرکت‌های داخلی باعث توانمندسازی این شرکتها در ساخت تجهیزاتی که نیاز داریم خواهد شد.
مدیرعامل پتروشیمی اصفهان در خصوص راهبرد این شرکت برای تحقق جهش تولید و توسعه‌ صادرات اذعان داشت: در بحث جهش تولید با مشارکت مردم که شعار امسال هم است، ما در این زمینه باید بسیار کوشا باشیم و قطعا در همکاری که‌ با شرکت‌های داخلی داریم، تمام، تجهیزات مورد نیاز در اجرای پروژه‌های آتی‌ مجتمع را، حتما در مرحله‌ اول از شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم در این مرحله گام‌های مثبتی برداریم.
شاه محمدی در مورد انتخاب پتروشیمی اصفهان به عنوان صنعت سبز در سالیان پیاپی تاکید کرد: پتروشیمی اصفهان به عنوان یک صنعت سبز در استان اصفهان، شناخته شده است و ما تمام عواملی که در این امر همچون HSE و پدافند غیر عامل دخیل باشد را رعایت نموده و در پروژه‌‌هایی که در مرحله‌ اجرا داریم هم از فناوریهایی استفاده می‌کنیم که به عنوان صنعت سبز که پتروشیمی اصفهان با خود یدک دارد، ‌خدشه‌ای وارد نکنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی