۳
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۱۴۰۸۲۶
مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در بازدید از پتروشیمی پردیس اظهار داشت:

نقش پتروشیمی پردیس در راهبری صنعت اوره

 مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان(سهامدار عمده پتروشیمی پردیس) و جمعی از مدیران شرکت سرمایه گذاری غدیر همزمان با دهم آبان ماه سالروز افتتاح فاز اول پتروشیمی پردیس که به عنوان روز پردیس نامگذاری شده، از این مجتمع بازدید کردند.
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    دکتر وحید محمودی در جریان این بازدید در جمع مدیران پتروشیمی پردیس اظهار داشت: خیلی خوشحالم در این روز مبارک که به نام پردیس نامگذاری شده افتخار حضور در جمع مدیران و کارکنان متخصص، شایسته و جوان این مجموعه نصیب اینجانب شده است. من این روز را به همه همکاران عزیزم در پتروشیمی پردیس تبریک عرض می نمایم و از زحمات و تلاش های مستمر و مجدانه آنها در ثبت رکوردهای متعدد در حوزه تولید و فروش تقدیر و تشکر می کنم.
 مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با اشاره به تأثیر صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در پایداری اقتصاد ملی اذعان کرد: در اقتصادهای نفتی و تک محصولی چالش برون زا بودن رشد اقتصادی وجود دارد و باید با توسعه صنایع پایین دستی و بالادستی، این مزیت رقابتی را به فرصت های تولید و اشتغال و درون زا کردن رشد اقتصادی تبدیل کرد.
 دکتر محمودی افزود: در چند دهه اخیر اقدامات ارزشمندی در حوزه صنعت پتروشیمی رقم خورده است، امروز که کشور دچار تحریم اقتصادی است و امکان صادرات نفت به عنوان منبع اصلی درآمد ما میسر نیست، صنعت پتروشیمی توانسته بیش از صد در صد ارز صادراتی خود را وارد کشور کند و اقتصاد ملی پایدار بماند.
 وی با اشاره به نقش کلیدی پتروشیمی پردیس در هم افزایی و هماهنگی بین شرکت های اوره ساز کشور بیان داشت: امروز نه تنها عملکرد پتروشیمی پردیس در حوزه تولید و صادرات محصول برای ما ارزشمند است بلکه جایگاه این شرکت در راهبری صنعت اوره ایران نیز حائز اهمیت است، کارگروهی که با حضور شرکت های زیرمجموعه نفت و گاز پارسیان و چند شرکت اوره ساز دیگر تشکیل شده، با مدیریت مدیرعامل پتروشیمی پردیس به نتایج بسیار خوبی در زمینه قیمت گذاری اوره دست پیدا کرده است.
 مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان ادامه داد: وقتی ما در زمینه فروش محصول خوب عمل کنیم و محصولمان را به قیمت بفروشیم، این دست مریزاد به بخش تولید و سایر بخش هایی است که در زنجیره ارزش فعالیت می کنند.
 دکتر محمودی با اشاره به خرید سهام پروژه پتروشیمی همت به عنوان فاز چهارم پتروشیمی پردیس، خاطر نشان کرد: این پروژه یک اقدام مهم زیست محیطی در جمع آوری فلرینگ و کاهش آلایندگی های عسلویه است و با تولید سالانه یک میلیون تن اوره، تراز پتروشیمی پردیس را به عنوان یک شرکت مطرح در سطح جهان بالا می برد.
 وی گفت: توجه شما به تکریم نیروی انسانی، هم یک استراتژی بنگاهی و هم یک اصل اصولی و اساسی انسانی است، سرمایه گذاری روی نیروی انسانی باعث می شود که این نیرو نقش موثرتری در زنجیره ارزش داشته باشد.
 مدیرعامل شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان اظهار داشت: دکتر جمشیدی در عملکرد یکساله مدیریتی خود نشان داد که اگر ما به جوانان اعتماد کنیم ضرر نمی کنیم و مدیریت جوان جهادی ایشان توانسته این عملکرد مثبت را با کمک همه مدیران رقم بزند و من به نوبه خود از تلاش های ایشان تشکر می کنم.
 دکتر محمودی بیان کرد: در سال 99 از بین همه هلدینگ های شرکت سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان با فاصله فاحش اول شد و در بین نزدیک به صد شرکت زیرمجموعه غدیر نیز پردیس رتبه اول را به دست آورد. این دستاورد هم دستاورد ارزشمندی است، افتخارات پتروشیمی پردیس در حوزه تولید و فروش و سهمی که در سود پارسیان ایفا می کند برای ما خیلی استراتژیک است.
 مدیرعامل پتروشیمی پردیس نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد شرکت در سال مالی 1400 اظهار داشت: پتروشیمی پردیس با تولید سالانه بیش از 5 میلیون تن محصول گام های موثری را برای امنیت غذایی مردم ایران و جهان برداشته است.
 دکتر غلامرضا جمشیدی با بیان اینکه سال مالی 1400 با ثبت رکوردهای بی نظیر و پی در پی در حوزه تولید و فروش محصول سال طلایی پتروشیمی پردیس است، اذعان نمود: پتروشیمی پردیس در یکسال گذشته ۵.۳۸۱.۵۹۱ تن محصول اوره و آمونیاک تولید کرده است که ۱۱۱.۹۱ درصد نسبت به برنامه ، ۱۰۲.۲۱ درصد نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۱۸.۴۸ درصد نسبت به سال مالی ۹۹ افزایش داشته است.
 وی گفت: واردات ذرت دامی یکی از مسائل چالش برانگیز برای کشور است. به دلیل شرایط خاص کشور در دوران تحریم و نیز از زمانی که کرونا ویروس در تمام کشورهای جهان شیوع پیدا کرد، واردات ذرت به کشور با مشکل مواجه شد. در این شرایط شرکت پتروشیمی پردیس در راستای عمل به وظیفه ملی و انسانی خود در قبال جامعه ایران وارد عمل شد و اقدام به واردات ذرت در قالب تهاتر با صادرات محصول اوره نمود تا صنعت غذایی کشور بخاطر کمبود ذرت با مشکلی مواجه نشود. 
 احد حاج امیری مدیر حراست شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز در این نشست گفت: خلق ثروت براساس ظرفیت سازمان، توسعه هدفمند و افزایش ضریب شفافیت از دستاوردهای خوبی است که پتروشیمی پردیس در یکسال گذشته به آن دست پیدا کرده است. 
 وی افزود: پردیس از شرکت های خوش آتیه و پر اهمیت مجموعه غدیر است و امیدوارم با جوانگرایی و برنامه ریزی مناسب و هدفمند در کوتاهترین زمان به افقی که در استراتژی آن تعریف شده دست پیدا کند.
 مهرزاد اثنی عشری، مدیر منابع انسانی پتروشیمی پردیس نیز در این نشست گزارشی از تحولات صورت گرفته در حوزه سرمایه انسانی شرکت ارائه نمود و به بررسی نتایج نظرسنجی سنجش ادراک کارکنان پتروشیمی پردیس و دستاوردهای آن پرداخت.
 شایان ذکر است مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در سفری سه روزه به عسلویه از بخش های مختلف پتروشیمی پردیس، پروژه پتروشیمی همت(فاز چهارم پتروشیمی پردیس)، پروژه سیراف، و شرکت پتروشیمی زاگرس بازدید نمود و از نزدیک در جریان آخرین فعالیت ها و برنامه های این مجموعه های قرار گرفت.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی