۵
۵
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
کد مطلب : ۱۱۵۶۳۸
اختصاصی "نفت ما"؛ واکنش نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس به احتمال وجود فساد مالی در موزه های وزارت نفت؛

سازمان بازرسی به نحوه هزینه کردهای موزه وزارت نفت ورود کند

کمالی پور  گفت :ضرورت دارد که سازمان بازرسی به نحوه هزینه کردهای موزه های وزارت نفت ورود کرده و در صورت وجود فساد احتمالی پرونده آنرا در اختیار دستگاه قضایی کشور قرار دهد.
یحیی کمالی پور
یحیی کمالی پور
نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تولید نفت را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: زیرمجموعه های نفت نیز از جمله موزه نفت حساس هستند و باید نظارت و بازرسی در خصوص هزینه کرد آنها صورت بگیرد و هیچ دستگاهی نباید از زیر ذره بین بودن ناراحت باشد.

یحیی
کمالی پور  در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، با تاکید براینکه واقعیت این است که هیچ مرجع، نهاد یا وزارتخانه ای مصون از خطا نیست گفت: برای آنکه عملکرد هر دستگاهی مورد تقدیر قرار گیرد یا از اتهام مبرا شود، نظارت و بازرسی آنها واجب است.

وی با تاکید براینکه جدا از اینکه بخواهیم مچ گیری کنیم، بلکه برای صیانت از مجموعه ها، وجود سیستم های نظارتی و صیانتی واجب و لازم است گفت: به نظر می رسد که اگر در هر حوزه ای بپذیریم که نهادهای نظارتی وارد شوند و نظارت بکنند، کار درستی است زیرا اگر انحرافی وجود داشته باشد، جلوی آن انحراف گرفته
می شود و اگر خطایی انجام شده باشد با آن برخورد می شود و اگر سلامت عملکرد آن دستگاه اثبات شود، موجب تحکیم بنیانهای آن نهاد یا مجموعه می شود.

نماینده جیرفت و عنبرآباد با تاکید بر اینکه موزه نفت نیز مستثنی از قوانین دستگاهها و ارگانها نیست گفت: چنانچه دستگاههای نظارتی از جمله سازمان بازرسی به بخش موزه های وزارت نفت سری بزند تا هزینه و درآمدهای آن را بررسی کنند چراکه عدم نظارت دقیق فضا را برای فساد مالی فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حضور سازمان بازرسی در بسیاری از نهادها اتفاق افتاده و مشکلی ایجاد نکرده است گفت: از سوی دیگر وجود نهادهای نظارتی می تواند شفاف سازی کند و اگر احیانا
اتهامی وجود داشته باشد، متهمی که بی گناه بوده را تبرئه کنند.

کمالی پورافزود: به همان اندازه که یک موضوعی از منظرهای متفاوت امکان دارد حساسیت داشته باشد، به همان اندازه آسیب های بیشتری دارد یا آسیب می زند و برای جلوگیری از این آسیب ها، نظارت یک امر عادی و لازم الاجراست.

وی با تاکید بر اینکه نفت یکی از مجموعه های بسیار حساس کشور است گفت: چنانچه آسیبی به این مجموعه برسد، یا اشکالی در عملکرد آن وجود داشته باشد، می تواند خسارت های جبران ناپذیری به کشور وارد کند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی وقضایی مجلس گفت: حساسیت هایی که در بحث تولید نفت وجود دارد و در زیر مجموعه های آن صورت
می گیرد و درست هم است، باید در بحث نظارت و بازرسی هم وجود داشته باشد. هیچ کس از نظارت آسیب نمی بیند و در هر حوزه ای که باشد لازم است و هیچ دستگاهی هم نباید از نظارت گلایه مند باشد.

وی درخصوص مدیرانی که از نظارت ها گلایه دارند گفت: یا آنکه عملکرد یک مدیر ایراد دارد که از بازرسی و نظارت وحشت دارد، یا عملکرد درستی دارد که نباید ناراحت و نگران باشد بلکه باید از نظارت و حضور ناظر استقبال کند.

وی در پایان تاکید کرد :ضرورت دارد که سازمان بازرسی به نحوه هزینه کردهای موزه های وزارت نفت ورود کرده و در صورت وجود فساد احتمالی پرونده آنرا در اختیار دستگاه قضایی کشور قرار دهد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


گیلانی
ورود نهادهای نظارتی می تواند در شفافیت هرچه بیشتر هزینه کردهای موزه وزارت نفت صورت بگیرد
علی
مدیر موزه های فعلی نفت دارای حاشیه های فراوانی است از گذشته تا کنون!
جالبه که باهاش کاری ندارن
نفتی
حمایت های بی دریغ و جانانه آقای زنگنه از یار گرمابه و گلستانش یعنی اکبر نعمت اللهی سرانجام کار دست آقای زنگنه پاکدست خواهد داد.
ماه پشت ابر نخواهد ماند
در مورد تتبعیت آمریکایی ایشان هم بنویسید.
جالب است که این آقا تابعیت دوگانه دارد اما همچنان آزادانه می چرخد ارتقا رتبه هم میگیرد
مدیرکلی روابط عمومی دوران ایشان حرف و حدیث هایی بسیار داشت .
گفته میشد برای جانمایی شرکتها درصدهای خوبی ردوبدل میشد.
اما گذاشتند تا...
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی