۱
۲
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳
کد مطلب : ۱۳۲۳۱۳
انصاری نیک خبر داد:

پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی پتروشیمی مرجان با تکیه بر توان داخلی

 دکتر "سپهدار انصاری نیک" گفت: به منظور آماده سازی مجتمع پتروشیمی مرجان برای دستیابی به ظرفیت کامل اسمی تولید و استمرار تولید پایدار پروژه تعمیرات اساسی آن مطابق برنامه زمانبندی شده از ۶  لغایت ۳۰ دی ماه ۹۹ و در فرجه زمانی ۲۶ روزه و زودتر از برنامه پیش بینی شده با موفقیت کامل انجام شد.
سپهدار انصاری نیک
سپهدار انصاری نیک
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   وی افزود: عملیات تعمیرات اساسی این مجتمع پتروشیمی برای نخستین بار توسط کارشناسان و متخصصان داخلی این شرکت و با ضریب موفقیت و ایمنی بالایی به اتمام رسید.
دکتر انصاری نیک ادامه داد: در انجام عملیات اجرایی این رویداد بزرگ بیش از ۴۰۰ نفر نیرو علاوه بر کارکنان ستادی و عملیاتی مشارکت داشتند که بالای ۷۰درصد این افراد از نیروهای بومی منطقه بودند.
مدیرعامل پتروشیمی مرجان تصریح کرد: در این فرآیند تخصصی که با کار جهادی و تفکر تیمی و با تکیه توان داخلی نیروهای کارآزموده و باتجربه این مجتمع آغاز شد تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی در قالب ۳۰۰ هزار نفر ساعت با ۵۲۳۲ دستور کار اصلاحی و پیشگیرانه که از این مجموع دستور کار ۹۸۳ دستور در واحد ASU و ۴۲۴۹ دستور کار در واحد متانول برای اولین بار به صورت همزمان تعمیرات اساسی شدند.
دکتر انصاری نیک اضافه کرد: عملیات OVERHAUL پتروشیمی مرجان در شرایطی انجام شد که تهدیدات ناشی از بیماری کرونا از یک سو و از جانب دیگر تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان وجود داشت با این وصف متخصصان داخلی باتوان مضاعف و اراده‌ ای راسخ و احساس مسئولیت بالا پای کار آمدند و با انجام موفق این عملیات بزرگ افتخار آفرینی کردند.
مدیر عامل پتروشیمی مرجان در ادامه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع موانع و گلوگاه های تولید با هدف دستیابی به ظرفیت کامل اسمی  پرداخت و در این خصوص به اصلاح و تعویض خط PRG به عنوان اصلی ترین محور تعمیرات اساسی این دوره اشاره و تاکید کرد: در پروژه تعویض خط PRG، مجموعا 5500 نفر-روز نیروی اجرایی، معادل 65000 نفر ساعت در دو شیفت و به صورت 24 ساعته، وظیفه اجرای عملیات تعویض و نصب خط PRG را بر عهده داشتند.
وی همچنین در این ارتباط گفت: روزانه به طور میانگین 30 نفر نیروی ستادی کارفرما وظیفه پشتیبانی فنی مهندسی عملیات اجرایی را بر عهده داشتند.
 دکتر انصاری نیک ادامه داد: در این پروژه، خط قدیمی با وزنی بالغ بر 220 تن، در 32 قطعه، از موقعیت ریفورمر خارج گردید و سپس با قطعات طراحی و ساخته شده ی جدید جایگزین شدند که مجموعا شامل 37 سرجوش 24 اینچ 16 سرجوش 6 اینچ 312 سرجوش 1.5 اینچ 28 سرجوش1 اینچ و معادل 1480 اینچ قطر جوشکاری بودند.
به این ترتیب یک گلوگاه اساسی تولید با 100 درصد ظرفیت که بواسطه شرایط طراحی و نصب خط قدیمی بوجود آمده بود، رفع گردد و ان‌شاالله در سال جهش تولید، این مهم در شرکت پتروشیمی مرجان با تولید در ظرفیت اسمی محقق گردد. 
مدیر عامل پتروشیمی مرجان در پایان از همه دست اندرکاران و مدیران مجتمع و تمامی مدیران ستادی وپشتیبانی و بخصوص همکاری مضاعف مدیریت شرکت پتروشیمی دماوند تشکر و قدر دانی نمود و اظهار امیدواری کرد که این اقدام سرآغازی باشد برای درخشش بیش از پیش موفقیت های شرکت پتروشیمی مرجان در تحقق اهداف متعالی خویش باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نوروزي
سلام
ضمن تشكر از زحمات همه ،تمام اين تلاش ها مرهون پيگيري هاي و مديريت مهندس مسعودي بوده كه با طراحي و خريد مناسب به سرانجام رسيد
داودتقوائی
من بعنوان همکاری در تکمیل مجتمع درخدمت میباشم