۵
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۱۳۲۵۱۲
دشتی در گفت و گو با " نفت ما " خبر داد:

انتشار کتاب " یادداشت های یک هلدینگی"

دشتی می گوید من اولین رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بودم. در زمان برگزاری اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی مسئولیت ستاد اطلاع رسانی همایش را نیز برعهده داشتم.
انتشار کتاب " یادداشت های یک هلدینگی"
  عبدالرسول دشتی در گفتگویی با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   به بهانه انتشار کتاب " یادداشت های یک هلدینگی"  به عنوان مقدمه می گوید: "گاهی وقت ها به شوخی به دوستانم می گویم من را از هر جا بگیرید در یادداشت ها و نوشته هایم باقی می مانم اما تاسفم از این بابت است که زبان و قلمم را همه دوستانم نمی فهمند ولی این زبان و قلم به آسانی مرا به دشمنانم لو می دهد و می افزاید حقیقت این است که وقتی یادداشتی می نویسم و مخصوصا پس از انتشار دو کتاب سال گذشته و امسال احساس می کنم هنوز زنده هستم و این با ارزش ترین حسی است که بابت داشتن آن به خود می بالم.
آقای دشتی می گوید من اولین رئیس روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بودم. در زمان برگزاری اولین همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنایع پتروشیمی مسئولیت ستاد اطلاع رسانی همایش را نیز برعهده داشتم. این موضوع مربوط به سال هفتاد و هفت و آغاز جهش تاریخی و دهه طلایی توسعه پتروشیمی است و اولین مسئولیت مستقل من پس از استخدام در روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود. خیلی مواقع پیش می آمد که به آن روزها فکر می کردم و یکی از بزرگ‌ترین حسرت هایم را این می دانستم که چرا اتفاقات و خاطرات آن روزها را ننوشته بودم. آن روزهای بسیار سخت ولی پر شتاب و سرشار از سازندگی در پتروشیمی که بسیار بعید است  دوباره در کشور شاهد آن باشیم.
وی با ابراز خوشحالی از اینکه از یک مقطعی به بعد تصمیم به ثبت و نگارش خاطرات و یادداشت از اتفاقات خاصی که در آنها حضور داشته گرفته، می گوید پس از انتقال به شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی و برعهده گرفتن مسئولیت ستاد اطلاع رسانی کارت هوشمند سوخت در کنار همه دغدغه های بی شمار و شاید وصف نشدنی آن روزها علاوه بر مصاحبه ها و نوشتن مرتب و متوالی یادداشت هایی پیرامون ویژگی های مثبت اجرای پروژه بزرگ و تکرار نشدنی کارت هوشمند سوخت یکی از الزاماتی که برای خود در نظر می گیرد ثبت نکات خاص و اتفاقاتی بود که در اثنای انجام کار با آن مواجه می شدند. مجموعه ای که بعدها در قالب کتابی تحت عنوان « شش ماه با کارت هوشمند سوخت» منتشر شد وهنوز تنها مجموعه مستند منتشر شده از آن اقدام بزرگ صورت گرفته در نفت باقی مانده است.  
به گفته دشتی بازگشت دوباره از شرکت پالایش و پخش به امور بین الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سپس حضور در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با این تجربه همراه بود که حوادث و اتفاق های مهم صورت گرفته و از آن مهم تر راهکارهای بکارگرفنه شده در مدیریت آنها را بطور دقیق تری یادداشت کند و پس از جدایی از روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس از فرصتی که برایش فراهم شده بود به خوبی استفاده کرده نخست به اتفاق همسرش کتابی جامع و بسیار تحلیلی تحت عنوان «گذری بر خصوصی سازی صنایع پتروشیمی از ایران تا خاورمیانه»  منتشر نماید. سپس یادداشت ها و تجارب مهم خود طی چهار سال حضور در مسئولیت روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس را در قالب کتاب « یادداشت های یک هلدینگی» منتشر می کند.
به گفته وی تعداد زیادی از مطالب این کتاب با لطف و محبتی که دوستان داشتند قبلا بصورت هفتگی در پایگاه خبری «نفت ما» منتشر شده بود ولی لازم دانسته تمامی یادداشت ها بصورت کامل در کتاب آورده شده است.
به گفته این مدیر با سابقه پتروشیمی بیشترین مخاطبان این کتاب در درجه نخست همکاران شاغل در روابط عمومی سازمان های مختلف اعم از نفتی و غیر نفتی و همچنین دولتی یا خصوصی می باشند زیرا به تعبیر وی مطالعه این کتاب می تواند عامل و انگیزه ای شود تا آنها نیز تجارب خویش را مستند و‌منتشر کرده، در اختیار همکاران آینده روابط عمومی  قرار دهند.
دشتی همچنین تاکید می کند دیگر مخاطبانی که بسیار علاقه  دارد این کتاب را مطالعه کنند همکاران وی در تمام شرکت های تابعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس می باشند. آنان که طی آن سال ها با همدلی و تعاملی شاید تکرار ناشدنی بخشی از با ارزش ترین و پربارترین دوران پتروشیمی کشور در این مجموعه را رقم زده  و کاری کردند تا در دورانی که تحریم ها شدیدتر شدند مجموعه هلدینگ خلیج فارس و شرکت های وابسته مهم ترین تکیه گاه تامین نیاز ارزی، ایجاد اشتغال و خوداتکایی صنعتی کشور باشد.
 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی