۵
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۱۳۸۳۰۸
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با "نفت ما" مطرح کرد: 

اوجی می تواند سکاندار وزارت نفت شود

نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس یازدهم شورای اسلامی، گفت: گزینه پیشنهادی وزارت نفت، گزینه مناسبی است و بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به وی نظر مساعدی دارند.
اوجی می تواند سکاندار وزارت نفت شود
  وزارت نفت یکی از وزارتخانه های کلیدی کشور است و موفقیت این وزارتخانه می تواند نقش بسزایی در پویایی و پیشرفت اقتصاد کشور داشته باشد؛ بنابراین شخصی که سکانداری وزارت نفت را برعهده می گیرد می تواند با تصمیمات موثر و سازنده ای که اتخاذ می کند نقش بسزایی در پیشرفت کشور داشته باشد. در تاریخ ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ از سوی رییس جمهوری گزینه های پیشنهادی وزارتخانه های دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی اعلام شد؛ بنابراین درخصوص "جواد اوجی" گزینه پیشنهادی وزارت نفت با یک عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی به گفتگو پرداخته ایم.

"موسی احمدی" در گفتگو با خبرنگار رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "، در پاسخ به این پرسش که "جواد اوجی" بعنوان وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم از سوی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی، معرفی شده است و شما بعنوان یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی در مورد اوجی وزیر پیشنهادی چه دیدگاهی دارید و عملکرد ایشان را چگونه ارزیابی می کنید؟ اظهار داشت: جواد اوجی که از سوی رییس جمهوری بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است یکی از اشخاصی است که از بدنه وزارت نفت بوده و انتخاب وی بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت، تصمیمی درست و موثری است.
وی افزود: اوجی از ابتدای فعالیت خود در وزارت نفت، مشغول به کار بوده و نسبت به مشکلات پیرامون این وزارتخانه و کارکنان آن، آشنایی کامل دارد و وی می تواند برای حل مشکلات کارکنان صنعت نفت تصمیمات موثر و سازنده ای را اتخاذ کند. 
نائب رییس اول کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی در ادامه، بیان کرد: بنده در مجلس نهم شورای اسلامی، بعنوان نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه، حضور داشتم و شخص اوجی در آن زمان، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز بود و ایشان در آن زمان تعامل مناسبی را با اعضای مجلس شورای اسلامی داشتند. 

اوجی گزینه مناسب برای تصدی وزارت نفت است
نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس یازدهم شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما "جواد اوجی" گزینه پیشنهادی وزارت نفت، خواهد توانست که نظر مساعد نمایندگان مجلس را به خود جلب کند و از آن ها رای اعتماد برای تصدی وزارت نفت، اخذ کند؟ گفت: اوجی بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت، برنامه های خود را برای تصدی این وزارتخانه به مجلس شورای اسلامی، تحویل داده و می توان گفت که برنامه های وی برای تصدی وزارت نفت، برنامه های بسیار مناسبی هستند. 
احمدی اظهار داشت: اوجی، پس اینکه بعنوان گزینه پیشنهادی وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است در فراکسیون ها و کمیسیون های مجلس حضور یافته و برنامه های خود را برای اعضای این فراکسیون ها و کمیسیون ها تشریح کرده است. 
وی افزود: اوجی، گزینه پیشنهادی وزارت نفت، گزینه مناسبی برای تصدی این وزارتخانه است و نظر بیشتر نماینده های مجلس شورای اسلامی نسبت به ایشان مساعد است و به نظر می رسد که وی بتواند رای اعتماد نمایندگان مجلس را جذب کند. 

اوجی می تواند تحریم ها را دور بزند 
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس یازدهم شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که اگر "جواد اوجی" سکاندار وزارت نفت شود؛ آیا می تواند در دیپلماسی نفتی، موفق عمل کند؟ گفت: کشور با تحریم های ظالمانه آمریکا روبرو است و وزیر جدید نفت باید بتواند برای مقابله با تحریم ها تصمیمات موثر و سازنده ای را اتخاذ کند.
احمدی اظهار داشت: یکی از برنامه های اوجی گزینه پیشنهادی وزارت نفت درخصوص دور زدن تحریم ها است و اجرای این برنامه، می تواند به فروش نفت و اقتصاد کشور کمک کند. 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم شورای اسلامی، افزود: اوجی با برنامه هایی که دارد و تصمیمات موثر و سازنده ای که اتخاذ خواهد کرد قادر خواهد بود تحریم ها رو دور بزند و به اقتصاد کشور کمک کند. 
احمدی در پایان، بیان کرد: اوجی زمانی که معاونت وزارت نفت را برعهده داشت و مدیرعامل شرکت ملی گاز بود در زمینه دور زدن تحریم ها فعالیت می کرد و در این خصوص از تجربیات کافی برخوردار است و این می تواند امتیاز مثبتی برای انتخاب وی بعنوان وزیر نفت باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی