۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۱۵۲۸۱۳
مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی قائد بصیر در گفتگو با "نفت ما" خبر داد:

رکورد تولید و فروش ۴۲ هزار تنی شبصیر در سال جاری

مدیر بازاریابی و فروش شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر گفت: تا بهمن ماه ۳۴ هزار تن فروش داشتیم و تا پایان سال رقم پیش بینی شده محقق خواهد شد. حجم ۴۲ هزار تن تولید برای ما یک رکورد است و تاکنون نداشته ایم.
رکورد تولید و فروش ۴۲ هزار تنی شبصیر در سال جاری
مدیر بازاریابی و فروش شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در خصوص فروش 9 ماهه 1401 شرکت و مقایسه آن با سال گذشته اظهار داشت: میزان فروشی که در بودجه سال 1401 هدفگذاری شده، بالغ بر 42 هزار تن تولید سالانه ABS و همزمان همان مقدار فروش است که خوشبختانه در بحث فروش داخلی در همان 9 ماهه امسال حدود 108 درصد این عدد نسبت به سال گذشته تحقق یافته و سقف رکورد تولید و فروش را ثبت نمود. تا بهمن ماه 34 هزار تن فروش داشتیم و تا پایان سال رقم پیش بینی شده محقق خواهد شد. حجم 42 هزار تن تولید برای ما یک رکورد است و تاکنون نداشته ایم.
«جواد مردادی» در گفت و گو با خبرنگار آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، افزود: در صادرات هم یک مقداری این عدد به علت افت قیمت ABS به خاطر مسائل شیوع کرونا در بازار چین کمتر بوده که تا پایان سال 2022 ادامه پیدا کرد و الان صادرات به بازار ترکیه هم خیلی به صرفه نیست، لذا تمرکز ما روی فروش در بازار داخلی است. 
مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی قائد بصیر گفت: بیشتر روی توسعه سبد محصول و گریدهای تخصصی از جمله گرید ورق (Sheet) تمرکز کرده ایم، همچنین گریدهای چهارگانه دانش بنیان هم در ابتدای امسال تولید شده که در حال توسعه آن هستیم و بر آن دو تمرکز داریم. در واقع هم اکنون بیشتر روی تولید و تدارک مواد اولیه گریدهای خاص و نه گریدهای عمومی بازار تمرکز کرده ایم.
مردادی تصریح کرد: از لحاظ بازار صادراتی سعی کردیم بازارهایی که در آن دسترسی بیشتر و مزیت داریم و قیمتها قابل قبول تر است، فعالیت بیشتری داشته باشیم. همچنین در سبد محصولات ما که قبلا گرید عمومی در این بازارها می فروختیم به سمت گریدهای رنگی و سفید رفتیم و سبد فروش محصولات ما کاملا تغییر کرد. همچنین با تحریمی که در حوزه روسیه اتفاق افتاد، گرایش به خرید از قائد بصیر مقداری بیشتر شد و سودآوری ما تثبیت شد.  
مدیر بازاریابی و فروش پتروشیمی قائد بصیر در خصوص ترم فروش صادراتی قائد بصیر اعلام کرد: فروش ما به هر دو صورت انجام می شود. در خاور دور و چین و هند، در حال حاضر بازار خوبی ندارد و کمتر صادر می کنیم. قائدتا اگر بخواهیم برای آنها با حمل دریایی انجام بدهیم هم به صورت FOB و هم به صورت CFR است، ولی فعلا بازار هدف ما چین و هند نیست و نمی تواند باشد.  بازارهای ما بازارهایی است که در آن مزیت داریم. درواقع برای رقبای کره ای 45 روز طول می کشد که مثلا محموله را در  ترکیه تحویل بدهند،  ولی قائد بصیر ظرف مدت 10 روز بار را به مشتری خاص که نیاز فوری داشته باشد، تحویل می دهد. در حوزه کشورهای مستقل حوزه (CIS) خیلی سریع صادر می کنیم، البته بازار خیلی بزرگی نیست ولی قیمت مناسبتری دارد، چون به آبهای آزاد دسترسی ندارند مزیتی است که به صورت جاده ای بار را تحویل دهیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی