۵۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۱۵۶۱۲۵
مدیرعامل شرکت نفت پارس در گفت و گو با "نفت ما" خبر داد:

تحقق رشد تولید ۱۵ درصدی نفت پارس در سه ماهه اول ۱۴۰۲

سودابه حشمتی پور
در سه ماهه اول امسال توانستیم به صورت میانگین، افزایش و رشد تولید ۱۵ درصدی را محقق نماییم.
تحقق رشد تولید ۱۵ درصدی نفت پارس در سه ماهه اول ۱۴۰۲
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، مدیرعامل شرکت نفت پارس در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سال مالی 1401 این شرکت در گفت و گو با "نفت ما" در مورد پروژه های توسعه ای این شرکت اظهار داشت: در خصوص پروژه‌های توسعه‌ای، شرکت نفت پارس از حدود دو سال قبل، یکسری پروژه‌ هایی را به صورت کلی تعریف نموده، اما مراحل پیاده‌سازی آنها در دریافت خوراک، تجهیزات، توسعه‌ میانی‌ و محصول نهایی‌ با یک زمان‌بندی‌ خاصی انجام شده است.
این فعال حوزه روانکار با اشاره به اینکه پروژه‌ فاز 1 افزایش ظرفیت در سال گذشته به بهره برداری رسیده، افزود: فاز 2 افزایش ظرفیت که اضافه کردن یکسری مبدل و چیلر و واحد جذبی بوده، در مرحله‌ خرید تجهیزات و پیاده‌سازی است و امیدواریم که در سال 1403 به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل شرکت نفت پارس ادامه داد: برای تحقق پروژه های افزایش تولید، خوراک بیشتری هم دریافت می کنیم که از سال گذشته آغاز شده و در امتداد این پروژه های افزایش ظرفیت، خوراک را به محصولی که دارای ارزش افزوده‌ بیشتر است، تبدیل می کنیم که باعث رشد تولید محصول نهایی و تحقق شعار امسال خواهد شد. با عنایت خدا و تلاش پرسنل شریف شرکت، در سه ماهه اول امسال توانستیم به صورت میانگین، افزایش و رشد تولید 15 درصدی را محقق نماییم.
مدیرعامل شرکت نفت پارس در خصوص اینکه با توجه به افزایش قیمت لوبکات و روغن پایه، افزایش قیمت ادیتیو، قیمت مظروف و همچنین افزایش هزینه‌های سربار، چه افزایش قیمتی را برای روغن موتور در سال جاری مناسب می دانید، گفت: این مساله در صورت‌های مالی‌ ما به تازگی استخراج شده و کارهایش در حال انجام است. نفت پارس همچون سه پالایشگاه روغن ساز دیگر، مستندات خودش را روی افزایش نرخ‌ها، بر اساس مؤلفه‌های بهای تمام‌شده‌ محصول تدوین کرده و در قالب درخواستی به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه خواهد کرد. پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش قیمتی متناسب با شرایط -که البته فاصله تا قیمت واقعی زیاد است- داشته باشیم. البته در درخواستمان تقاضای آزادسازی قیمت را نیز مطرح حواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت نفت پارس با اشاره به حمایت از شرکتهای دانش بنیان در این شرکت، افزود: در خصوص خود محصول پروژه‌های دانش‌بنیان، بومی‌سازی محصولات به‌ویژه برای تجهیزات خاص در واحد R&D شرکت به صورت مستمر انجام می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی