۴
۲۲
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۱۵۸۰۱۷
فریدون مجلسی در گفت و گو با نفت ما: 

با فروش ۵ میلیون بشکه نفت در روز هم مشکل ما رفع نمی شود

سودابه حشمتی پور
مجلسی گفت: ایران به عنوان یکی از نفت خیزترین کشورهای دنیا اقتصادش را قفل شده می بیند که این حاصل این است که حکمرانی در دست تندروها اسیر شده است.
با فروش ۵ میلیون بشکه نفت در روز هم مشکل ما رفع نمی شود
به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی "نفت ما"، ایران و آمریکا اگرچه هنوز در مورد برنامه هسته‌ای با یکدیگر فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده‌اند. این خبر در حالی است که گزارش خبرگزاری بلومبرگ نشان می دهد، عرضه نفت ایران در میانه رشد بی سابقه تولید آن درماه‌های گذشته و تورم فزاینده در کشور‌های غربی و تلاش برای جبران آن از طریق افزایش نرخ بهره می‌تواند بازار را آرام کند. 
حال باید منتظر ماند و دید، افزایش فروش نفت می تواند اقتصاد مملو از گره ایران را از رکود 100 درصدی رها کند یا اینکه مانع های دیگری که در بحث مناسبات اقتصادی با جهان پیش روی ایران قرار دارند، بحران را ماندگار خواهند کرد؟ 
فریدون مجلسی در گفت و گو با «نفت ما» در این باره اظهار داشت: اینکه ایران با آمریکا بتوانند در بحث مشخصی به اشتراک نظر و تفاهم برسند، فی نفسه اتفاق مثبتی است. حالا اگر توافق منجر به فروش بیشتر نفت ایران باشد که باید این موضوع را مهم بدانیم. هر چند که مانع های اصلی همچنان پابرجا هستند. یعنی تا وقتی قرارمان این باشد که به معاهدات بین المللی پشت کنیم، هیچ توافقی نمی تواند چاره ساز باشد.  
کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: ایران به قاعده باید یکی از مهمترین کشورها در بازار جهانی نفت باشد و مثل سایر کشورهای نفت خیز بتواند از این بازار ارزشمند برای اقتصاد خود بهره ببرد. اما رابطه و نوع تعامل نظام سیاسی ایران با جامعه جهانی به گونه ای است که اقتصادمان قفل شده است. در واقع وقتی همچنان مصرانه با پیوستن به اف ای تی اف مخالفت می کنیم و تندروهای داخلی بدون در نظر گرفتن تبعات منفی این موضوع برای عدم ورود به معاهده های مهم بین المللی هزار و یک بهانه واهی می تراشند، حتی در صورت فروش نفت هم نمی توانیم ارز حاصل از قرارداد را به خزانه تزریق کنیم. شاید بتوانیم اینطور بگوییم که آمریکا هم با عِلم بر این محدودیت ها حاضر شده است با ایران بر سر فروش نفت بیشتر توافق کند! 
او افزود: ما در کشوری زندگی می کنیم که گروهی تندرو با نظرات رادیکال، بر اساس تفکرات بسته شان همه چیز را به هم می زنند و مانع آرامش می شوند. اینکه به هیچ کدام از معاهده های بین المللی نمی پیوندیم، چیزی نیست که بتوان از تبعات منفی اش به سادگی بگذریم. اصلاً آمریکا همه تحریم ها را بردارد و ایران وارد بازار تجارت جهانی شود و در روز 5 میلیون بشکه نفت بفروشد. وقتی حاضر نیستیم به اف ای تی اف ملحق شویم، می توانیم درآمد نفتی را قانونی به خزانه واریز کنیم؟ پاسخ قطعاً «نه» است. در واقع مساًله اف ای تی اف به مانند تحریم هزینه ساز است و تا زمانیکه افراطیون در امور دستِ بالا دارند، نمی توانیم به بازشدن گره مراودات بین المللی امیدوار شد. 
مجلسی در پایان گفت: ایران به عنوان یکی از نفت خیزترین کشورهای دنیا اقتصادش را قفل شده می بیند که این حاصل این است که حکمرانی در دست تندروها اسیر شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


ایرانی
خدا وکیلی مشغول الذمه اید اگر این مطلب درج نکنید. قسم دادم.

ای بابا اینم که حرف های حسن روحانی رو میزنه که میگفت باید fatf امضاء بشه تا بشود واکسن کرونا وارد کرد تا بشود نفت فروخت تا پول های بلوکه شده آزاد گردد. ولی دولت آقای رئیسی اصلاً بدون امضاء fatf به محض تحویل دولت حجم بسیار زیادی واکسن کرونا وارد کرد و به داد کشور و مردم رسید و نفت فروخت و پول های بلوکه شده رو آزاد کرد. و مشخص شد که روحانی به دروغ می گفت برای اینکه بتواند به افکار عمومی القا کند که واردات واکسن فقط منوط به امضاء fatf هست. (پس نتیجه می گیریم fatf بهانه ای است از طرف عده ای که ظاهراً ایرانی هستند و در عمل و باطناً سرباز کشورهای استعمارگر هستند.
fatf بهانه ست .این موضوع را عیناً و عملاً نتیجه اش را در تغییر دولت حسن روحانی به دولت آقای رئیسی ، مردم ایران دیدند و متوجه و هوشیار شدند از نیت عده ای خائن به ایران مستقل
این مجلسی کی هست ، چیکاره بوده؟
صحبت هاش خیلی ساده لوحانه هست. یه طوری برای خودش صغرا کبرا کرده که آدم بی سواد هم از حرفاش خندش میگیره. یاد اشعار 8ساله روحانی میفتم با همین منطق و تفکرات کل کشور به فنا داد
خدا ازش نگذره خدا عذابش زیاد کنه
در طول تاریخ تا حالا نشده اجنبی جماعت به ایرانی خوبه کنه. لعنت و ننگ بر هرچی لندن نشین و نیویورک نشین هست که دنبال تحقیر و ضعف ایران و کاسه لیسی و چرب شدن جیب خودشان هستند به جای اسقلال و هویت ایران ، خوب است از تاریخ گذشتگان درس بگیرند و همان حرف ابر قدرت های سلطه طلب را نزنند تا دوباره مایه عبرت آیندگان نگردند. بر خائن و ضعیف کننده ایران شرم باد.
دلار تا 60 تومان رفت و الانم 50 تومانه افرین بر شاهکارهای رییسی
مانی
این آقا همه چیز را دوباره به آمریکا گره میزند. سیاست های نو لیبرالی جوابگو نیست، خصوصی سازی و دست دلال های پیمانکاری کارفرمای دزد از صنعت نفت باید کوتاه شود، کارکنان قردادی از کارگر و کارکنان باید برچیده شود. یک روش مطمن که کارکنان را سود حاصل از درآمد باید بر قرار شوند که کسانی که در مجموعه کار میکنند خود را مالک آن بدانند.
دقیقاً کجای حرفهاش به آمریکا گره زده ؟ همه هم فکران شما نگرش دگم و بسته دارند که البته کاسبان تحریم ظاهراً سبیل شماها را خوب چرب میکنند ، اما یک نفر از شما نمیتوانید جواب دهید چرا ایران تحریم شده ؟ لابد مرکز جهان اینجاست
مشکلات و تورم در حال کاهش است !
بعضی ها فکر میکنند حتما باید یک کراواتی در راس امور باشد تا مشکلات حل شود !!

فعلا که مشکلات و تورم در حال کاهش است !

اگر کراواتیهای آن ور آب و همکاران داخلی آنها ، سنگ اندازی و توطئه نکنند !!
مسجدی
مرسی
تفسیر ساده ، کوتاه و منطقی خوبی بود .
بسیاری از این تیپ نفتیهای عاشق غرب را دیده ام .
بعضی از هموطنان یا نفتیهای قدیم کلا ذوب در عشق به غرب هستند !!!!
و هیچ چاره ای جز عشق به غرب نمیشناسند ....
این طوری هستند دیگه !!

طرف هیچی نداشته ، بیست سالگی رفته آبادان ...
انگلیس ( شرکت نفت ) با پول نفت ایران ، همه چیز بهش داده !!
خونه ، زندگی ، حقوق خوب ، باشگاه و ....
طبیعیه که عاشق انگلیس باشه .
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
چرا وقت مردم را میگیرید ؟ !
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
چرا وقت مردم را میگیرید ؟ !
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
چرا مطالب منتشر نمیشود ؟
فریاد وطن فروشی !!
شعور آدمها به کراوات نیست !!
خلیلی
تخصص خوبی در یافتن وطن فروشها دارید !!
مجید
اخه به این مردک یکی بگه مگه دولت روحانی 8 سال تمام حرف های خرفتی مثل تو را اجرا نکرد نتیجه اش چی بود . در این دهکده جهانی اگه قدرت نداشته باشید و مقاومت نکنی زیر پا لهت میکنند. بهترین شیوه همین روش اقای رئیسی است منتها باید دست دزدان داخلی رو قطع کنه فقط
اینا که دارن از دولت حمایت میکنن کدوم شعار دولت انجام شده ؟
دلار 5000 تومانی؟
مسکن ارزون؟
تورم تک رقمی؟
دیوار نکشیدن تو دانشگاه؟
آزادی بیان؟
مشاین ارزون ؟
معیشت خوب؟
و ....
دوستی که داری ازین دولت و عمکردش حمایت میکنی مطمینا جیره خوار هستی ولی بدون اون نونی که میبری تو زندگیت حرام اندر حرامه
فسیلهای عشق لندن!!
این فسیلهای عشق لندن را کجا پیدا میکنید ؟!!
تفسیر کاملا سیاسی !!
یک تفسیر کاملا سیاسی !!

ردپایی از دانش و اقتصاد دیده نمیشود !!
ای داد ای فریاد به شیرین و فرهاد گوشت گوساله پونصدهزارو قیچی کرد.
مهاجر
وطن فروشها را چگونه پیدا میکنید ؟ !!
منصف باشیم !!
ایران تندرو است ،
یا حکومت کثیف و جنایتکار امریکا ؟؟؟!!
امین پناهی
سلام
این افراد که نامشان را کارشناس مسایل بین الملل نامیده اید بیشتر کارشناس مرعوب غرب هستند تا کارشناس بین المللی
جناب آقای مجلسی:
اینکه همه چیز را به اف ای تی اف گره بزنید آدرس غلط دادن است.
اینکه بفرمایید جمهوری اسلامی به معاهد های بین المللی نمی پیوندد و به انها پشت می کند تهمتی بیش نیست که یا از روی اطلاعات ناقص است و یا همان مرعوب غرب بودن و غرب گدا بودن است.