۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۱۷۲۷۴

موافقت اولیه با تاسیس واحد الفینی در سیراف

شهریاری گفت: واحد الفین برمبنای خوراک یک میلیون اتان و 600 هزار تن در سال نفتا در سال تعریف شده و هدف اصلی از ایجاد این واحد، توسعه پایین دست دراین مجموعه خواهد بود.
حسین شهریاری
حسین شهریاری

 

   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،   مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان با اشاره به توسعه پالایشگاه های میعانات گازی سیراف، گفت: موافقت اولیه با تاسیس یک واحد الفینی در پایین دست این پالایشگاه ها گرفته شده است.

  حسین شهریاری، مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ادامه داد: نمایشگاه سیزدهم با شرایط خیلی خوبی برگزار می شود و تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه امسال با توان کامل شرکت کردند. توان شرکت های داخلی در این نمایشگاه امسال برتر از دوره های قبلی بود و امیدواریم این روند توسعه ادامه پیدا کند.
 
وی با بیان اینکه مجموعه نفت و گاز پارسیان به عنوان یکی از هلدینگ های نفت و گاز و پتروشیمی کشور در شرایط فعلی به دنبال توسعه صنعت در حوزه های پالایشگاه، پتروشیمی و پتروپالایشگاه است، افزود: طرح های بزرگی داریم که امسال بخشی کلید خورده و در حال اجرا است و چند طرح نیز با مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی را پیگیری می کنیم که در مرحله دریافت مجوز قرار دارد.
 
شهریاری تاکید کرد: طرح پالایشگاه های سیراف و یک مجموعه پتروپالایشی در مجاورت این پالایشگاه در دست اقدام است که سرمایه گذاری حدود 7 میلیارد دلار را نیاز دارد و از نیمه دوم امسال شروع خواهد شد.
 
به گفته مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز پارسیان بالا دست این مجموعه شامل پالایشگاهی بر پایه میعانات گازی است و در پایین دست آن که موافقت اولیه آن نیز گرفته شده یک واحد الفینی با خوراک مایع و گاز (نفتا و اتان) تعریف شده است.
 
وی ادامه داد: واحد الفین برمبنای خوراک یک میلیون اتان و 600 هزار تن در سال نفتا در سال تعریف شده و هدف اصلی از ایجاد این واحد، توسعه پایین دست دراین مجموعه خواهد بود.
 
شهریاری افزود: با اینکار در واحدهای الفینی تا مجموعه های پایین دست حرکت کرده و پلیمرهای عادی مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن افزایش تولید خواهند داشت.
 
وی گفت: در ساخت پلیمرهای جدید که تولیدآن را در ایران نداریم به دنبال اخذ لیسانس از منابع مختلف هستیم تاتولید آنها را نیز آغاز کنیم.

​​​​​​​منبع: نیپنا 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی