۰
۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد مطلب : ۱۱۷۴۷۴

اویک و IGC قرارداد امضا کردند

مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت گفت: پروژه NGL دهلران مربوط به یک دوره ۱۰ ساله است و تغییراتی که به واسطه کیفیت و حجم گاز و نیز نحوه سرمایه‌گذاری آن در طول سال‌های گذشته صورت گرفت سبب شد این طرح با تاخیر انجام شود.
اویک و IGC قرارداد امضا کردند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ،  شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و شرکت پیمانکاری بین‌المللی عمومی ایران (IGC) با هدف انجام عملیات خرید، ساخت، نصب، اجرا و پیش‌راه‌اندازی بخش PC2 کارخانه NGL3100 دهلران، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

  این قرارداد صبح امروز (چهارشنبه، دهم مهرماه) به امضای غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) و زعفر تنهاپور، مدیرعامل شرکت پیمانکاری بین‌المللی عمومی ایران (IGC) رسید.

منوچهری اظهار کرد: پروژه NGL دهلران به‌منظور حذف و جمع‌آوری گازهای مشعل از میدان‌های نفتی اطراف چشمه‌خوش و آذر و تبدیل آن به گاز قابل تزریق به شبکه اجرا می شود که تحقق این زنجیره می‌تواند محصولات باارزشی برای صنعت پتروشیمی تولید کند.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن این پروژه منوط به راه‌اندازی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز است، افزود: به این ترتیب گاز خام و ترش از مخازن منتقل و در مرحله بعد این گاز برای تبدیل شدن به الفین به واحدهای پتروشیمی تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت تصریح کرد: پروژه NGL دهلران مربوط به یک دوره ۱۰ ساله است و تغییراتی که به واسطه کیفیت و حجم گاز و نیز نحوه سرمایه‌گذاری آن در طول سال‌های گذشته صورت گرفت سبب شد این طرح با تاخیر انجام شود.

منوچهری یادآور شد: طبق برنامه ما باید در دو سال آینده این پروژه را به پایان برسانیم. هم‌اکنون حدود ۳۵ درصد از پروژه پیشرفت فیزیکی داشته، اما مسئله اصلی این است که هم‌زمان با اجرای این پروژه باید طرح الفین نیز پایان یابد تا طرح NGL ثمردهی داشته باشد.

وی اعتبار پروژه NGL دهلران را رقمی بالغ بر ۲ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در مجموع این طرح‌ها از جمله طرح‌های مهم و ارزشمندی است که می‌تواند رونق و شکوفایی منطقه محروم دهلران را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت در ادامه به دیگر طرح‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و اظهار کرد: هم‌اکنون دو پروژه بزرگ منصوری و رامشیر در منطقه نفت‌خیز جنوب در دست اجراست که قراردادهای مربوط به تامین تجهیزات مورد نیاز با سازندگان داخلی نهایی شده و در صورت تامین منابع مالی، پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش خواهیم برد.

منوچهری همچنین به پیشرفت کار پروژه‌های مربوط به فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: توسعه میدان آذر از دیگر طرح‌های در دست اقدام شرکت اویک است و امیدواریم تا پایان امسال، میزان تولید نفت این میدان را از ۳۰ هزار بشکه در روز به ۶۰ هزار بشکه افزایش دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


نیروی فنی کار هستم باسابقه کار در کشور عراق
۰۹۱۳۷۷۱۷۴۶۹
حافظ حسن زاده
نیروی فنی کار هستم باسابقه کار در کشور عراق
حمیدکاظمی
حضور غیاب،برج۷
بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی