۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۱۱۸۴۳۹

۷۰ درصد کاتالیست‌های پتروشیمی اروند ایرانی هستند

نشان‌زاده با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی اروند به دنبال استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی است، تصریح کرد: این شرکت استمرار تولید خود را مدیون کاتالیست‌سازهای داخلی است. این شرکت هم‌اکنون در حال انعقاد قراردادهای چند ساله با این سازندگان است.
۷۰ درصد کاتالیست‌های پتروشیمی اروند ایرانی هستند
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند با اشاره به رویکرد داخلی این شرکت در تأمین تجهیزات مورد نیاز، گفت: بیش از ۷۰ درصد کاتالیست‌های مصرفی این شرکت از داخل تأمین می‌شود.

 حسن نشان‌زاده با اشاره به استمرار تولید مجتمع پتروشیمی اروند از ابتدای سال تاکنون با وجود برخی محدودیت‌های بین‌المللی اعمال‌شده، اظهار کرد: این شرکت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان زنجیره کلر دنیا، افزون بر تأمین بیش از ۹۰ درصد کاستیک ایران، ۳۴۰ هزار تن پی‌وی‌سی تولید می‌کند که با اولویت تأمین نیاز بازار داخلی، بخشی از تولیدات خود را صادر هم کرده است؛ روند صادرات این شرکت امسال بهتر از پارسال بوده است.

وی با اشاره به برنامه‌های در حال اجرای پتروشیمی اروند ادامه داد: این شرکت جهش بسیار خوبی در تولیدات خود تا پایان سال خواهد داشت؛ جهشی که ضمن تأمین نیاز داخل، ارزآوری خوبی نیز به همراه دارد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند ادامه داد: شرکت پتروشیمی اروند افزون بر کلر مصرفی خود، تأمین‌کننده کلر پتروشیمی‌های بندرامام، کارون، غدیر و خوزستان نیز هست.

نشان‌زاده با اشاره به اینکه ظرفیت نصب‌شده پی‌وی‌سی در ایران ۷۳۰ هزار تن است، اظهار کرد: در میان پتروشیمی‌های بندر امام، آبادان و غدیر، ۳۴۰ هزار تن از این ظرفیت پی‌وی‌سی متعلق به پتروشیمی اروند است.
وی با بیان اینکه براساس برنامه، رساندن مجتمع پتروشیمی اروند به ظرفیت ۱۰۰ درصدی از اولویت‌های این شرکت است، گفت: این شرکت همچنین برنامه‌هایی برای ادامه زنجیره ارزش در بحث کاستیک و کامپاندهای پی‌وی‌سی دارد که مطالعات اولیه آنها انجام شده و در حال پیگیری است.

تداوم پیگیری‌ها برای ورود پتروشیمی اروند به بورس
مدیرعامل شرکت پتروشیمی اروند به ورود شرکت پتروشیمی اروند به فرابورس در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد و افزود: اقدام‌های اساسی برای ورود به بورس در حال انجام است. این شرکت پارسال سوددهی خوبی داشت و علاوه بر سود اندوخته، در خردادماه افزایش سرمایه نیز داشت، همچنین هم‌اکنون در حال مدیریت ساختارهای مالی خود است تا برنامه‌ریزی برای بازپرداخت بدهی‌های ناشی از پروژه را انجام دهد.

نشان‌زاده با اشاره به اینکه شرکت پتروشیمی اروند به دنبال استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی است، تصریح کرد: این شرکت استمرار تولید خود را مدیون کاتالیست‌سازهای داخلی است. این شرکت هم‌اکنون در حال انعقاد قراردادهای چند ساله با این سازندگان است.

وی با بیان اینکه تقریبا عمده کاتالیست‌های جامد و مایع شرکت پتروشیمی اروند از داخل تأمین می‌شود، افزود: این شرکت برای داخلی‌سازی بخشی از تجهیزات کریتیکال مجتمع با بخش خصوصی رایزنی می‌کند، زیرا این تجهیزات بسیار با اهمیت می‌توانند پروسه تولید شرکت را تهدید کنند. این شرکت توافق‌های خوبی با بخش خصوصی داشته است که به‌زودی قراردادهای آن منعقد می‌شود.

نشان‌زاده با اشاره به اینکه پتروشیمی اروند در تأمین تجهیزات مورد نیاز خود رویکرد داخلی دارد، گفت: بیش از ۷۰ درصد کاتالیست‌های این شرکت از داخل تأمین می‌شود.

وی به ارتباط تنگاتنگ شرکت پتروشیمی اروند با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و مراکز دانشگاهی اشاره و اظهار کرد: این شرکت همچنین با شرکت‌های دانش‌بنیانی که در زمینه تأمین قطعات بسیار کلیدی و های‌تک فعالیت می‌کنند نیز همکاری گسترده‌ای دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی