۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۲۰۹۶۱

دست خریداران آسیایی به نفت ارزان عربستان نرسید

پالایشگاه های آسیا عمدتا نتوانسته اند نفت ارزان مورد نظرشان را از عربستان دریافت کنند که این نشان می‌دهد اولویت آرامکو فروش نفت به اروپا یعنی حیاط خلوت فروش نفت روسیه است.
دست خریداران آسیایی به نفت ارزان عربستان نرسید
   به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی " نفت ما " ، حداقل سه پالایشگاه آسیایی که به دنبال مقادیر اضافی از نفت ارزان عربستان بودند، نتوانستند آن درجه از نفت مورد نظرشان را به دست آورند.

 دو خریدار از شمال آسیا نفت اضافی را که برای ماه آوریل به آن‌ها پیشنهاد شده بود، به خاطر عدم تطابق کیفیت آن با درخواستشان رد کردند. کیفیت نفت پیشنهاد شده پایین تر و بالاتر از نفت سبک عرب بود که می خواستند.

 پس از اینکه آرامکو در جنگ قیمتی که با روسیه به راه انداخته، قیمت رسمی فروش نفت خود را بیشترین حد طی 20 سال گذشته پایین آورد و قول داد تولید خود را افزایش دهد، خریدارانی از سراسر آسیا، اروپا و آمریکا در صف نفت خام عربستان  ایستاده‌اند. عدم موفقیت پالایشگاه های آسیا برای به دست آوردن نفت مورد نظرشان، نشان می‌دهد که اولویت آرامکو فروش نفت به اروپا یعنی حیاط خلوت فروش نفت روسیه است.

 عربستان سعودی موجی از نفت خام را روانه اروپا کرده است و قول داده سه برابر نفتی را که تاحالا از عربستان دریافت می‌کردند، در اختیار آنها قرار دهد. قیمت نفت عربستان برای اروپا و آمریکا بیشتر از محموله هایی که به آسیا می‌روند پایین آمده است.

 برخلاف پالایشگاه های شمال آسیا، آرامکو نفت مورد درخواست پالایشگاه های هند را برای ماه آوریل در اختیار آنها گذاشته است. شرکت بهارات پترولیوم هند 2 میلیون بشکه اضافی نفت متوسط عرب را که درخواست داده بود دریافت کرده است.
 
 از میان پالایشگاه های شمال آسیا دو پالایشگاه از سه پالایشگاهی که به دنبال نفت سبک عربستان بودند، به جای آن نفت متوسط و سنگین را دریافت کردند.

 در اوایل همین هفته، پس از اعلام قیمت رسمی نفت عربستان، چندین پالایشگاه در آسیا 30 تا 50 درصد نفت بیشتری نسبت به آنچه معمولاً برای ماه آوریل سفارش می‌دادند درخواست کردند.

 در این بین، خریداران بزرگ اروپایی مثل رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم و توتال نفت ماهانه خود را از آرامکو دریافت کردند که بیشتر از سهم همیشگی بود. مقدار نفتی که این شرکت ها دریافت کرده‌اند 25 تا 200 درصد افزایش داشته است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی