۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱
کد مطلب : ۱۲۴۳۷۰

پروژه تعمیرات اساسی دکل سحر ۲ پایان یافت

پروژه تعمیرات اساسی دکل حفاری دریایی سحر II در کمتر از 3 ماه و با کمترین هزینه ممکن انجام گردید و این دکل هم اکنون بر روی موقعیت چاه در میدان سیری مستقر شده و آماده انجام کار می‌باشد.
دستگاه حفاري دریایی سحر II
دستگاه حفاري دریایی سحر II
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   این پروژه با همت و توان متخصصین شرکت حفاری شمال و همکاری شرکتهای داخلی همچون شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) صورت پذیرفت و برگ زرین دیگری را به افتخارات شرکتهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود.
شرکت حفاری شمال با در اختیار داشتن 9 دستگاه حفاری خشکی، سه دستگاه حفاری دریایی، ارائه انواع خدمات فني مهندسي و انجام سرویس های جانبی حفاری و در اختيار داشتن پایگاه های عملياتي  پشتیبانی از شمال تا جنوب كشور، بعنوان بزرگترین شرکت خصوصی ارائه دهنده خدمات حفاری در کشور شناخته مي شود.
سکوی حفاری سحر II كه از سال 1392 به ناوگان شرکت حفاری شمال ملحق شده و از آن زمان تا کنون به صورت مستمر در میدان های مشترک منطقه خلیج فارس مشغول به انجام عمليات حفاری بوده است؛ با اهتمام و برنامه ریزی دقيق برای اولین بار تحت بازسازی كامل قرار گرفت. با توجه به ضرورت ارائه خدمات سکوی حفاری سحر 2، اين پروژه علی رغم وجود شرایط حاد حاکم بدلیل گسترش بیماری کرونا و متوقف شدن بخشي از فعالیت های صنعتی همچون حمل و نقل بین شهری، طبق برنامه ریزی هاي صورت گرفته بدون وابستگی به خارج و جلوگيري از خروج ارز از كشور انجام شد و کالاهای مورد استفاده نيز از منابع داخلی تامین گردید.
شايان ذكر است در انجام اين پروژه بصورت مستقیم بیش از 105 نفر و غیر مستقیم بیش از 300 نفر اشتغال زایی ایجاد گرديد كه علی رغم وجود جبهه های متنوع کاری و کثرت تعداد نفرات حاضر در سکو، خوشبختانه پروژه بدون حادثه به پایان رسید.
از اهم مراحل مختلف اين عمليات ميتوان به:
تعویض کلیه آندهای فدا شونده پایه ها و اسپاد کن های سکو، 
سند بلاست و رنگ آمیزی کامل بدنه و دک های اصلی سکو، باند هلی کوپتر، قایق های نجات، هندریل ها؛ مخازن گل، جرثقیل ها، کنتیلور و تجهیزات سکو با متراژ بیش از 15 هزار متر مربع؛
تعویض کلیه ورق های فرسوده سکو با متراژ حدودی 1000 متر مربع؛
تعویض و اصلاح خطوط لوله موتورخانه، کمپرسورها، اتاق كنترل برق سكو، آب شیرین و خطوط تخليه، سيستم دفع روغن و گازوئيل، سيستم اطفاء حريق و خطوط سیستم تصفیه گل به میزان بیش از 16000 دیا اینچ؛
تغییر طراحی و تعویض کلی سیستم فاضلاب سکو؛
بازسازی کامل آشپزخانه سکو شامل تعویض سرامیک، تجهیزات و کابینت و ... و همچنين بازسازی کامل استراحت گاه سکو و تجهیزات مربوطه؛ 
بازسازي و تعویض قسمت عمده ای از شيرهاي سکو؛
تعویض دريچه تخليه کلیه مخازن سکو از جمله سوخت، مخازن تعادل، آب شیرین و ...؛
انجام انواع بازرسی غیر مخرب در کلیه نقاط سکو ؛
تمیزکاری کلیه مخازن سوخت و تعادل سکو؛ 
و بازسازی کامل مخازن آب شیرین سکو اشاره کرد.
در خاتمه پس از انجام موفقیت آمیز پروژه بازسازی دستگاه حفاري سحر II، با حضور ناوگان شناورهای کارفرما سكو طی جابجایی دو روزه در منطقه عملیاتی میدان ایلام واقع در منطقه سیری مستقر شد و با تمام توان عملياتي فعاليت خود را آغاز کرد تا عملیات حفاری چاه های نفت و گاز در خلیج فارس با ظرفيت هر چه بیشتر و مطلوبتر جهت دستیابی به اهداف کلان کشور ادامه یابد.
گفتني است انجام مطلوب پروژه بازسازی سکوهای پیشرفته حفاری از این دست قطعاً موفقیتی استراتژیک و راهبردي برای کشور محسوب شده که با توجه به اهمیت دکل های حفاری دریایی جهت تولید نفت و گاز از میادین مشترک، از آنها به عنوان سرمایه‌ای بزرگ و ارزشمند برای میهن اسلامی نگهداری و استفاده می‌گردد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی