۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۱۲۵۸۰۹

انعقاد قرارداد مدیریت طرح پتروشیمی گچساران

قرارداد همکاری میان شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و شرکت پتروشیمی گچساران به امضا رسید.
انعقاد قرارداد مدیریت طرح پتروشیمی گچساران
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   قرارداد مدیریت طرح پتروشیمی گچساران روز گذشته با حضور مهندس بابایی مدیر عامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی و مهندس حیدریان مدیر عامل شرکت پتروشیمی گچساران در محل این شرکت منعقد شد.

  گفتنی است هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون می‌باشد. بدین ترتیب که محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران به طول تقریبی 700 کیلومتر به‌عنوان خوراک 4 پتروشیمی زیرمجموعه این شرکت انتقال می‌یابد.
   این طرح در زمینی به مساحت تقریبی 157 هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران قرارگرفته است.
  تأمین آب پتروشیمی گچساران از سد کوثر این شهرستان با لوله 28 اینچی و به میزان 1760 مترمکعب در ساعت و به طول 27 کیلومتر می باشد. گاز خوراک آن از پالایشگاه بید بلند خلیج فارس به میزان یک‌میلیون و دویست و شصت هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول 90 کیلومتر تأمین خواهد شد. همچنین گاز سوخت مورد نیاز نیز به میزان 53900 مترمکعب در ساعت از خط سراسری گاز و نیز برق این طرح به میزان 50 مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌گردد.
  محصولات طرح پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن در سال و نیز 84 هزار تن در سال +C3(برش پروپان و سنگین تر) خواهد بود.
لازم بذکر است مطابق با برنامه ریزی های انجام شده این طرح، درسال 1400 به تولید خواهد رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی