۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۲۶۴۰۷

امکان تشدید شیوع کرونا در خوزستان

رئیس فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران گفت: استان خوزستان از وضع قرمز خارج شده است، اما این به معنای برطرف شدن خطر بیماری کووید- ۱۹ نیست و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی می‌تواند سبب تشدید شیوع بیماری شود.
امکان تشدید شیوع کرونا در خوزستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    پریسا قاسمی با اشاره به کنترل نسبی شیوع ویروس پرخطر کرونا در استان خوزستان گفت: پایداری و تثبیت این وضع منوط به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی فردی و عمومی است.
وی افزود: با توجه به فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی وسیع از سوی دستگاه‌ها و متولیان بهداشت و درمان، تلاش مستمر رسانه‌های جمعی و همکاری شهروندان، استان خوزستان از وضع قرمز خارج شده است، اما این به معنای برطرف شدن خطر بیماری کووید ۱۹ نیست و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی می‌تواند سبب تشدید شیوع بیماری شود.
قاسمی با بیان اینکه مجموعه کارکنان این شرکت که بالغ بر ۱۵ هزار نفر می‌شوند در بخش‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی در یک تشریک مساعی جمعی، رعایت دستورعمل‌های بهداشتی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دادند، اظهار کرد: همکاران در این اداره و مدیریت‌های منابع انسانی، ایمنی، بهداشت و محیط زیست و دیگر بخش‌های شرکت در 6 ماه گذشته در تلاشی مستمر و مؤثر ضمن فرهنگ‌سازی و اجرایی کردن ابلاغیه‌های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و کاربست پروتکل‌های بهداشتی همه همت خود را به‌کار گرفتند که سلامت کارکنان و به تبع آن خانواده‌های آنان حفظ و با اقدام‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای تبعات شیوع  ویروس به حداقل ممکن برسد.
رئیس فوریت‌های پزشکی شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه تاکنون داروی قطعی برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ رونمایی نشده است، افزود: در همین حال مطالعات و بررسی‌ها در جهان نشان داده که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن مرتب دست‌ها در مهار شیوع این بیماری و کنترل آن بسیار اثربخش بوده است.
وی اظهار کرد: جا دارد کارکنان شرکت همچنان نکات بهداشتی را که به آن اشاره شد با دقت و وسواس مدنظر قرار دهند تا سلامت خود، خانواده و جامعه را حفظ  کنند و شاهد کاهش استرس و نگرانی از گرفتار شدن به این ویروس باشیم.
قاسمی گفت: این موضوع به‌ویژه در بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی از جمله دستگاه‌ها و اردوگاه‌های حفاری، سالن‌های غذاخوری و سرویس‌های ایاب و ذهاب در موقعیت‌ها و مناطق عملیاتی و کارگاه‌های فنی بسیار مورد تأکید است و ضرورت دارد شیوع این ویروس خطرناک به واقع جدی گرفته شود و واقف باشیم که با رعایت و به‌کارگیری نکات بهداشتی می‌توانیم به سلامت از شرایط سخت کرونایی عبور کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی