۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۲۷۰۴۲

پترول افزایش سرمایه می‌دهد

مدیرعامل پترول گفت: با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس) قرار است از محل سود انباشته و آورده سهامداران افزایش سرمایه از ٢٥٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان انجام شود .
پترول افزایش سرمایه می‌دهد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) صبح امروز چهارشنبه ۵ شهریور ماه برگزار شد . رسول اشرف زاده مدیر عامل پترول در این مجمع از چهار طرح توسعه ای که از اردیبهشت ماه کار اجرای آن آغاز شده است خبر داد و گفت: ۴ طرح متیل آمین در سنقر کرمانشاه، کریستال ملامین لردگان، پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سود پرک در ماهشهر چهار طرح توسعه‌ای در صنایع پایین دستی پتروشیمی است که در مدت کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید. طرح متیل آمین از خوراک اوره و متانول با ظرفیت ۲۲.۵ هزار تن اولین بار در کشور اجرا می‌شود که با سرمایه گذاری ۵۶ میلیون دلار کار اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: طرح توسعه‌ای پلی آلومینیوم کلراید ارومیه با ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در مرحله تایید پیمانکار است و تا ۲۴ ماه دیگر نصب واحد انجام و بهره برداری خواهد شد طرح سود پرک در ماهشهر نیز با ظرفیت ۴۵ هزار تن در سال با خوراک سود مایع و ساکارز و همراهی پتروشیمی اروند در حال اجرا است. در آخر طرح توسعه‌ای کریستال ملامین لردگان با ۴۵ هزار تن ظرفیت و با خوراک اوره مذاب در حال اجرا است.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان از طرح‌های راه اندازی شده به واحد شیرین سازی پتروشیمی ایلام با ظرفیت ۹۲۶ هزارتن اشاره کرد و گفت: فازدوم پتروشیمی ایلام با ۲۲ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و پتروشیمی لردگان با ۲۷ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه اجرا شدند.
اشرف زاده در ادامه از راه اندازی این دو طرح  در آینده نزدیک خبر داد و گفت: راه اندازی پتروشیمی لردگان برای اولین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی توسط نیروهای جوان و بدون حضور کارشناس خارجی اجرا شده است و تاپایان شهریور بهره برداری خواهد شد. طرح پتروشیمی صدف خلیج فارس و طرح پلی پروپیلن ایلام ماهانه ۲ تا ۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال حاضر صدف خلیج فارس ۴۶.۴۹ درصد و pp ایلام ۴۶.۰۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و پیش بینی می شود که هر دو طرح در سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ بهره برداری شوند.
اشرف زاده به افزایش سرمایه پترول اشاره کرد و گفت: با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس با ۷۰ درصد) قرار است از محل سود انباشته و آورده سهامداران افزایش سرمایه از ٢٥٠٠ میلیارد تومان به ١٠ هزار میلیارد تومان انجام شود که این موضوع در دستور جلسه هیات مدیره است و هفته آینده انجام این امور مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشات آن به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری ایرانیان در مورد منابع اجرای طرح‌ها توضیح داد و گفت: تسهیلاتی به میزان ۲۱ هزار ریال و ۸۷ میلیون یورو تسهیلات ارزی برای تامین منابع اجرای طرحها فراهم شده است و ۲۴۸ میلیون یورو بدهی ارزی پترول نیز پرداخت شده و بدهی ارزی نداریم.
وی در پایان چشم انداز شرکت را قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های برتر پتروشیمی اعلام کرد و در مورد ماموریت‌ها گفت: سرمایه گذاری و توسعه با استراتژی اقتصادی فعالیت شرکت، متعد بودن، ایجاد ارزش افزوده و نوآوری و توانمندسازی مجموع ماموریت‌هایی است که برای آینده پترول تعریف شده است.
بر اساس این گزارش ، افزایش سودآوری پترول نسبت به سال گذشته ۳۵۲ درصد بوده است و سود هر سهم تا پایان سال مالی گذشته ۹۰۲ ریال است و تعهد م برای بازدهی سهام تا پایان مرداد ماه ۷۲۸ درصد بوده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی