۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶
کد مطلب : ۱۲۷۳۷۵

کرونا و دورنمای بدبینانه اقتصاد جهان

به باور کارشناسان اقتصادی، تنها راه برون‌رفت از بحران ناشی از شیوع بیماری کرونا، همکاری کشورهای جهان با یکدیگر است.
کرونا و دورنمای بدبینانه اقتصاد جهان
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    کارشناسان می گویند اگر کشورها برای حل‌وفصل بحران کنونی که آینده اقتصاد جهانی را با ابهام روبرو کرده  است با هم همکاری نکنند ممکن است جهان به وضعیت اسفبار اقتصادی سال ۱۹۰۰ برگردد.
به گزارش راشاتودی، در حال حاضر دورنمای بسیار بدبینانه‌ای نسبت به اقتصاد جهان متصور شده است و بهبودی اقتصاد جهان از بحران کرونا بسیار بیشتر از آنچه انتظار می‌رود ممکن است به طول انجامد.
«کریستین سویینگ»، مدیرعامل دویچه بانک می گوید: رسیدن به سطح اقتصادی قبل از بروز بحران کرونا بسیار دشوار است و بهبود شرایط اقتصادی امسال یا سال آینده نخواهد افتاد.
به دنبال شیوع بیماری کرونا اقتصاد، اکثر اقتصادهای بزرگ جهان با مشکلات فراوانی روبرو شدند.
بر اساس آمارهای رسمی دولت استرالیا، اقتصاد این کشور پس از ۲۸ سال در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۲۰۲۰ با افت ۷ درصدی روبرو شد و در مدت زمان سه ماهه نخست سال جاری نیز اقتصاد این کشور رشدی منفی را تجربه کرده است.
به گفته خبرگزاری کیودو، کرونا بر اقتصاد ژاپن نیز به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان تاثیرات منفی گذاشت به نحوی که بنابر اعلام داده‌ها و آمار دولت ژاپن، نرخ سالانه تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ با  ۲۷.۸ درصد کاهش روبرو شده است.
همچنین میزان مصرف خانوارها در ژاپن در سه ماه دوم امسال ۸.۲ درصد افت داشته است.
فیلیپین نیز اعلام کرده رشد اقتصادی آن در سه ماه دوم ۲۰۲۰ به میزان ۱۶.۵ درصد کاهش داشته که این رقم بیشترین میزان کاهش رشد اقتصادی در دوره سه ماهه از سال ۱۹۸۱ تاکنون است. این کشور در دوره پیش از شیوع ویروس کرونا یکی از سریع‌ترین رشدهای اقتصادی در آسیا را داشت، اما شهرهای مهم این کشور که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) تحت تدابیر شدید قرنطینه قرار گرفتند، این رشد سریع را به رکودی بی‌سابقه بدل کردند.
 اطلاعات رسمی اولیه در مورد سنگاپور هم نشان می‌دهد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲.۶ درصد کوچکتر شده،  این نخستین باری است که بعد از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی در جهان اقتصاد، سنگاپور که از آن با عنوان «ستاره درخشان آسیا» یاد می‌شود، رکود اقتصادی را تجربه می‌کند.
بر اساس داده‌های رسمی، طی این مدت اقتصاد سنگاپور بیش از ۴۱ درصد در مقایسه با سه ماه اول امسال کوچک‌تر شده که این بیشترین کاهش نرخ رشد اقتصادی در تاریخ این کشور به شمار می‌آید.
اندونزی هم به عنوان کشور دیگری که تا پیش از این به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جنوب شرق آسیا شناخته می‌شد، تحت تاثیر کرونا، با مشکلات زیادی روبرو شده است. بنابر گزارش بانک مرکزی این کشور، تولید ناخالص داخلی اندونزی در سه ماه دوم سال جاری میلادی ۵.۳۲ درصد کاهش داشته که کمترین میزان نسبت به سه ماهه دوم از سال ۱۹۹۹ تاکنون بوده است. طبق گزارش جاکارتا پست، اقتصاد اندونزی برای نخستین ‌بار در بیش از ۲۰ سال گذشته شاهد کاهش رشد اقتصادی خود بود.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی