۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲
کد مطلب : ۱۲۸۳۲۱

پیش بینی عدم افزایش قیمت نفت

مدیران بزرگترین شرکتهای بازرگانی نفت جهان روند احیای ضعیف تقاضا برای نفت و قیمتهای پایین در ماهها یا سالهای آینده را به دلیل پاندمی ویروس کرونا پیش بینی کردند.
پیش بینی عدم افزایش قیمت نفت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مدیران عامل شرکتهای بازرگانی نفت ویتول، گانور و مرکوریا در نشست سالانه کامادیتیز گلوبال فایننشیال تایمز اعلام کردند که در تجدیدپذیرها سرمایه گذاری بیشتری انجام خواهند داد.
راسل هاردی که شرکت ویتول –بزرگترین شرکت بازرگانی جهان – را اداره می کند، اظهار کرد: انتظارات پایینی برای قیمتهای نفت دارد زیرا پیش بینی می کند مصرف تا تابستان آینده ضعیف بماند. وی در ادامه افزود: بازار همچنان شکننده است و همه ما می دانیم که تقاضا تا تابستان آینده تغییر چندانی نخواهد داشت زیرا زندگی مردم در طول زمستان تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت و به دلیل ادامه شیوع کرونا، مسافرتهای زیادی آغاز نخواهند کرد.  
مارکو دوناند، مدیرعامل و یکی از موسسان شرکت مرکوریا بدبینتر از این بود و اظهار کرد مصرف نفت به مدت چند سال به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت. وی پیش بینی کرد قیمت نفت در شش ماه آینده در حدود ۴۵ دلار در هر بشکه خواهد ماند.
توربیون تورنکوئیست، مدیرعامل گانور اظهار کرد: قیمتها  تا اواسط سال ۲۰۲۱ در بالا و پایین محدوده ۴۰ دلار نوسان خواهند داشت.
این مدیران بازرگانی نفت اظهار کردند هنوز زود است زمان پیک تقاضا برای نفت پیش بینی شود و احتمالا تا پیش از یک دهه آینده که تولید انرژی تجدیدپذیر افزایش پیدا می کند، پیش نخواهد آمد.
بر اساس گزارش رویترز، هاردی اظهار کرد که اوپک در تلاش برای متوازن کردن عرضه و تقاضا، به مدیریت بازار ادامه خواهد داد و احتمالا زمانی که کوچک شدن تقاضا باعث جنگ برای سهم بازار شود، این سیاست را رها خواهد کرد.
شاخصهای قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به دورنمای تقاضا برای سوخت همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا و آمریکا، بیش از چهار درصد سقوط کردند و هر بشکه نفت برنت آخرین بار ۴۰ دلار و ۹۲ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۳۸ دلار و ۶۱ سنت معامله شد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی