۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۱۲۸۷۶۳
تا پایان سال محقق می شود؛

بهره برداری از نخستین واحد پتروشیمی اردبیل

استاندار اردبیل از تکمیل و بهره‌برداری نخستین واحد پتروشیمی تولید متانول این استان توسط بخش خصوصی در دهه فجر امسال خبر داد.
بهره برداری از نخستین واحد پتروشیمی اردبیل
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    اکبر بهنامجو یکشنبه در جریان بازدید از مجتمع صنعتی آرتا اظهار کرد: این پتروشیمی در کوتاه ترین مدت، پیشرفت فیزیکی بالایی داشته و زیرساخت‌های اساسی از قبیل برق، گاز و آب آن تا سه ماه آینده تکمیل و در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد.
به گفته وی ، با بهره‌بردای از این واحد تولیدی بیش از۵۰۰ نفر مشغول کار خواهند شد.
وی با بیان اینکه ۱۵۰۰میلیارد تومان از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این واحد هزینه شده است، افزود: محصولات این پتروشیمی برای تولیدات سایر گروه‌های صنعتی مجمتع آرتا از قبیل محصولات چوبی ،پارکت و ام.دی.اف مورد بهره برداری قرار گرفته و مقدرای نیز صادر خواهد شد.
استاندار اردبیل افزود: این واحد تولیدی ۴۰میلیون دلار در سال  صادرات برای استان خواهد داشت و در سال آینده جهش بسیار خوبی در زمینه تولیدات صادراتی در اردبیل اتفاق می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه در شرایط حاکم اقتصادی، ارز آوری برای استان و کشور  نعمت بزرگی است، گفت: علاوه بر صادرات ۴۰میلیون دلار محصول پتروشیمی بیش از ۳۰ میلیون دلار نیز از محل صادرات محصولات چوبی، پارکت و  ام دی اف در مجموعه صنعتی آرتا افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد:بر اساس اعلام دستگاه‌های ذیربط و سرمایه‌گذار بزرگترین مجمتع چوبی استان در سال جاری بیش از ۱۰میلیون دلار صادرات از محل پارکت و سایر محصولات چوبی اتفاق افتاده که در سال آینده این میزان حداقل ۷برابر افزایش مییابد.
بهنامجو ادامه داد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جهش تولید صادرات غیر نفتی برای کشور بسیار حایز اهمیت است و اینکه کشور در شرایط ظالمانه‌ترین تحریم‌ها قرار دارد ارزآوری و تامین نیازهای اساسی کشور ضرورت دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی