۱
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۲۸۹۰۹

کاهش حفاری تولیدکنندگان نفت روسیه

تولیدکنندگان نفت روسیه در پی تشدید شیوع ویروس کرونا که ریسک سقوط قیمتها و تقاضای جهانی را بالا برده است، به دنبال کاهش بیشتر حفاری در سال ۲۰۲۱ هستند.
کاهش حفاری تولیدکنندگان نفت روسیه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    ویتالی دوکونیخین، مدیرعامل شرکت اریل روسیه اعلام کرد تولیدکنندگان نفت این کشور که حفاری را امسال یک سوم کاهش داده اند، ممکن است در سال میلادی آینده میزان حفاری را ۲۰ درصد دیگر کاهش دهند.
روسیه امسال تحت توافق اوپک پلاس، کاهش تولید کم سابقه ای را به اجرا گذاشته است. اگرچه این پیمان به تقویت قیمتها کمک کرد اما قیمتها به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا دوباره با فشارهای کاهشی روبرو شده اند که تهدیدی برای حفاری نفت در همه نقاط جهان محسوب می شود. اوپک و متحدانش درباره ادامه توافق کاهش تولید طبق برنامه اولیه و تسهیل محدودیت عرضه از ژانویه سال ۲۰۲۱ سرگرم مذاکره هستند.
طبق گزارش شرکت اورکور آی اس آی، انتظار می رود هزینه های میدان نفتی در روسیه امسال ۳۱ درصد کاهش یافته و به ۳۸.۷ میلیارد دلار برسد. بازار خدمات نفتی روسیه ممکن است در سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۱۹ نصف شود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، وزارت انرژی روسیه و تولیدکنندگان نفت این کشور اطمینان دارند که تولید نفت روسیه پس از انقضای پیمان کاهش تولید می تواند نسبتا سریع احیا شود. با این حال حفاری کمتر در میادین جدید شامل آرکتیک ممکن است رشد ظرفیت در پروژه هایی که به بالا رفتن تولید آینده روسیه کمک می کنند را به تاخیر بیاندازد.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی
دولت و مجلس غافل از احوال مردم
 عبدالرسول جوادی بالاجاده / فعال رسانه ای