۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۲۸۹۷۳

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح انتقال نفت گوره - جاسک

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آماده‌سازی ۶۵۰ کیلومتر لوله طرح گوره - جاسک خبر داد و گفت: این طرح پیشرفت ۶۰ درصدی دارد، بنابراین تمرکز بیشتر روی بخش‌هایی است که عملیات اجرایی در آنها با دشواری‌های بسیاری روبه‌روست.
طرح انتقال نفت گوره - جاسک
طرح انتقال نفت گوره - جاسک
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «تورج دهقانی» در بازدید خود از نزدیک در جریان پیشرفت کار همه گستره‌ها و بخش‌های مختلف طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک قرار گرفت و افزود: اکنون حدود ۶۵۰ کیلومتر لوله به کارگاه ارسال شده و لازم است شرکت‌های لوله‌سازی در زمینه ساخت و ارسال به‌موقع لوله‌ها تلاش مضاعفی داشته باشند تا بتوانند کل لوله مورد نیاز طرح را تا سه ماه آینده بسازند و به کارگاه ارسال کنند.
همچنین تلمبه‌خانه‌های شماره  ۲ و ۴ که از بخش‌های مهم در فاز نخست طرح است و از این حیث اولویت دارند، به تأمین اقلام مورد نیاز و کسری‌ها توجه بیشتری شده است.
دهقانی اضافه کرد: تحویل پمپ‌های اصلی و مورد نیاز برای راه‌اندازی این مرحله نیز اوایل آذرماه از سوی سازندگان داخلی برنامه‌ریزی شده، همچنین در بخش مخازن ذخیره‌سازی پایانه جاسک، بخش‌هایی از ورق‌ها ساخته شده و از حدود یک ماه پیش نیز عملیات جوشکاری مخازن آغاز شد.
وی پیرامون پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا توضیح داد: اکنون در چنین شرایطی سعی می شود که با  نظارت بر نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هم به سلامت همکاران توجه شود و هم  پیشرفت طرح تا جای ممکن کمترین تأثیرپذیری را از این شرایط داشته باشد.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت اظهار کرد: با پیش‌بینی شرایط آب و هوایی و نزدیک شدن به فصل بارندگی، همه ارکان طرح، تمام تلاش و همت خود را به کارگرفته‌اند تا کار را با سرعتی پیش ببرند که تابراساس  برنامه زمانبندی تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.
 خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک و پایانه صادراتی در منطقه مکران با دو میلیارد دلار سرمایه‌ گذاری و پیش بینی اشتغال چهار هزار نفر که به همت دولت تدبیر و امید از مرداد ماه امسال شروع شده به سرعت در حال انجام است.
در طرح خط لوله نفتی گوره به جاسک که یکی از طرحهای مهم وزارت نفت در سال جهش تولید است، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار قرارداد تأمین لوله و حدود ۴۸ میلیون دلار مربوط به ساخت پمپ‌های انتقال می‌شود که از کارخانه های داخلی و با تکیه بر توان داخلی در حال تأمین است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی