۲
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۱۲۹۴۵۷

ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولید میگو در کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولید سالانه ۱۰ هزار و ۸۰۰ تن میگو توسط شرکت جنوب تدارک کیش خبر داد.
ایجاد ظرفیت‌های جدید برای تولید میگو در کیش
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   غلامحسین مظفری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در بازدید از سایت تولید و مرکز تکثیر میگو شرکت جنوب تدارک کیش در جریان فعالیت ۶۴۲ استخر در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار در بندر چارک و ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز  به منظور تکمیل زنجیره تولید "لارو تا فرآوری و بسته بندی" محصولات توسط ۱۵۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل در تمام زنجیره این مجموعه قرار گرفتند.

مظفری سایت پرورش میگو شرکت جنوب تدارک کیش به عنوان سایت مجهز به ایستگاه پمپاژ مرکزی و بهره گیری از امکانات و زیرساخت‌های علمی و تخصصی در این سایت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فراهم شدن امکانات و زیرساخت‌های علمی و تخصصی پروژه "پرورش میگو" در هر ثانیه،  قابلیت انتقال ۳۳ هزار لیتر آب را از دریا به کانال آبرسان اصلی دارد.

غلامحسین مظفری در رابطه با شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان"جهش تولید" نام گذاری شده است بیان داشت: در آینده نزدیک با اتمام طرح توسعه این پروژه، ضمن تامین بخش زیادی از نیاز‌های کشور موجب رونق تولید در این منطقه خواهد شد. 
 
وی اظهار داشت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش؛  اجرای این طرح عملیاتی و کاربردی با استفاده از روش‌های نوین، توانمندی و دانش نیرو‌های جوان و مختصص نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار بالای سواحل کشور برای جهش تولید و اشتغالزایی است.

ابراهیم خسروانی مدیرعامل شرکت جنوب تدارک کیش در این بازدید با اشاره به ایستگاه پمپاژ که دارای ۳۲ شمع بتنی به قطر ۱.۲ و عمق ۳۴ متر با به کار گیری ۸ عدد ترانس ۱۰۰۰ مگاوات برای تامین برق مورد نیاز بخشی از سایت افزود: با هدف احداث سازه ایستگاه پمپاژ و تاسیسات مجاور آن، بیش از ۲۰ هزار متر مکعب عملیات بتن ریزی انجام شده است.

خسروانی کارخانه خوراک آبزیان و کارخانه فرآوری و بسته بندی پروژه "پرورش میگو و آبزیان دریایی" و مرکز تکثیر"لارو میگو و ماهی" را در زمینی به مساحت ۲ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: با پیش بینی سرمایه‌ای بالغ بر ۱ هزار میلیارد تومان بخش‌های مختلف این پروژه تکمیل و اجرایی خواهد شد.

وی گفت: تولید میگو در بازه زمانی ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز با توجه به وزن متغیر محصول برداشت می‌شود.

شایان ذکر است به منظور تامین لارو سالم، مرکز تکثیر لارو میگو با ظرفیت ۲ میلیارد و ۴۰۰ هزار بچه میگو در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار، شامل ۱۶ سوله با مساحت ۲۴ هزار مترمربع اجرا و ۹۵۰۰ مترمربع ساختمان‌های اداری، کارگری و فضای سبز به مساحت ۹ هکتار در حال احداث است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی