۴
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۱۲۹۶۴۰

افزایش تولید خوراک پتروشیمی در پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه «اتان» به عنوان یک ماده ارزشمند و حیاتی صنعت پتروشیمی، از جمله تولیدات پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی است، گفت: این پالایشگاه با اتخاذ سیاست‌های اصولی و ایجاد شرایط مناسب برای تولید اتان اقدام لازم را انجام داده است.
افزایش تولید خوراک پتروشیمی در پارس جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «محمد سعیدیان» با اشاره به اینکه امروز برخی بخش های فاز ۱۳ در حال تکمیل است، افزود: با توجه به اهمیت محصول استراتژیک اتان در حال حاضر در پالایشگاه یازدهم روزانه حدود یک هزار تن از این محصول تولید می‌شود.
به گفته سعیدیان؛ اتان ماده‌ای بسیار با اهمیت در صنعت پتروشیمی است که بعد از جداسازی در مجتمع‌های استحصال اتان، در واحدهای تولید اتیلن به‌عنوان خوراک مصرف می‌شود.
وی اضافه کرد:اتان برای صنعت پلاستیکی پلی‌اتیلن اهمیت بسزایی دارد و قیمت مناسب آن به عنوان خوراک افزایش تولید این محصول در پارس جنوبی زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را نیز فراهم می‌کند.
به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه اتان یکی از منابع اصلی خوارک برای مجتمع های پتروشیمی به شمار می رود، جداسازی و تولید اتان برای تامین خوراک پتروشیمی‌ها همواره یکی از اولویت‌های مجتمع گاز پارس جنوبی است.
مطابق طراحی این پالایشگاه باید روازنه دو هزار و ۵۰۰ تن اتان، دو هزار تن پروپان، یک هزار و ۲۰۰ تن بوتان و ۸۰ هزار بشکه کاندنسیت تولید کند.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی