۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۱۲۹۷۲۱

افت ارزش دلار به کمترین رقم

با انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا ارزش دلار به پایین ترین رقم طی ۱۰ هفته گذشته رسید.
افت ارزش دلار به کمترین رقم
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    با انتخاب جو بایدن به عنوان رییس جمهور آینده آمریکا، سرمایه‌گذاران به خرید ارزهای تجاری روی آوردند چون انتظار دارند شرایط آرام‌تر در کاخ سفید تجارت جهانی را تقویت کرده و سیاست پولی را در همین سطح آسان نگه دارد. به این ترتیب، ارزش دلار به پایین ترین رقم طی 10 هفته گذشته رسید.
 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.
 ارزش یوان چین به بالاترین رقم طی 28 ماه گذشته رسید و دلار نیوزیلند بالاترین رقم  طی 19 ماه گذشته را تجربه کرد. دلار استرالیا هم در شرایطی که شاخص دلار به پایین ترین رقم خود از اوایل سپتامبر رسیده، به بالاترین رقم طی 7 هفته گذشته رسید. وون کره جنوبی بالاترین رقم طی 21 ماه گذشته را تجربه کرد و به 1115.33 در برابر دلار رسید. پوند انگلیس هم تا بالاترین رقم طی دو ماه گذشته بالا رفت. یورو 0.1 درصد افزایش داشت و به بالاترین رقم طی 12 ماه گذشته یعنی 1.1895 دلار رسید.
 تحلیلگران عقیده دارند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از نظر بازار بسیار مطلوب است. هیچکدام از احزاب کنترل کنگره را در دست ندارند. بنابراین گزینه جنگ‌های تجاری و مالیات بالاتر از دستور کار دولت خارج می‌شود.
 
 انتظار تصویب یک بسته محرک مالی بزرگ کاهش یافته که باعث می‌شود سود اوراق قرضه با تصور وام‌گیری‌های کمتر پایین‌تر از حد انتظار باشد.
 ارزش یوان بسیار وابسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود چون تصور می‌شود بایدن موضع نرم‌تری در برابر چین داشته باشد. اطلاعات تجاری قدرتمند چین از این تصور حمایت کرد و ارزش یوان را به 6.5826 در برابر دلار رساند.
 در بین بازارهای نوظهور، ارزش لیر ترکیه پس از برکناری رئیس بانک مرکزی و استعفای وزیر دارایی این کشور 2 درصد افزایش یافت. ارزش لیر ترکیه 30 درصد در سال جاری میلادی کاهش یافت چون سرمایه‌گذاران نگران پایین آمدن هزینه‌های سرمایه‌ای و تورم دو رقمی بودند.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی