۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱
کد مطلب : ۱۳۰۰۴۸

جزییات محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در تشریح آخرین جزییات محدودیت منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح گفت: اگر به هر طریقی خودروهای شهرهای زرد، نارنجی و قرمز وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند خودروهای شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
جزییات محدودیت تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   عبدالرضا رحمانی فضلی در تشریح آخرین جزئیات اعمال محدودیت‌های جدید از روز شنبه اول آذر، گفت: ما تجربه‌های مختلفی را در این ۹ ماه داشته‌ایم و بعضا به صورت موردی و مقطعی محدودیت‌هایی اعمال شده که همگی آنها نیازمند مجوز ستاد ملی بوده است لذا مقرر شد که طرح جامعی آماده کنیم تا به صورت هوشمند، پویا و موثر عمل کند. در طرح جدید مبنا شهرستان و شهرها گذاشته شده در حالی که در گذشته مبنا استان بوده است.
وی ادامه داد: در شرایط قبلی ممکن بود یک‌سوم شهرهای یک استان مشکل داشته باشند و در شرایط قرمز باشند، اما محدودیت برای همه شهرها در استان اعمال می‌شد. در طرح جدید شاخص تعداد بستریها، رنگ‌بندی شهرها را مشخص می‌کند. به این ترتیب که بستری‌های چهار نفر در ۱۰۰ هزار نفر زرد، شش نفر در ۱۰۰ هزار نفر نارنجی و ۱۰ نفر در ۱۰۰ هزار نفر، شهرهای قرمز را تعیین می‌کند.
وی افزود: ادارات و دستگاه‌های اجرایی و همچنین فعالیت‌های خدماتی، تجاری و آموزشی بر اساس این رنگ‌بندی‌ها تعیین خواهند شد. همچنین دوشنبه‌ها وزارت بهداشت لیست شهرهای قرمز را اعلام خواهد کرد که بر اساس آن محدودیت ها اعمال می شود و اختیارات استانداران نیز در راستای اجرای این طرح افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی کسی راضی به اعمال محدودیت و ممنوعیت نیست اما اقلیتی که به قوانین توجه ندارند این اجبار را ایجاد می‌کنند که محدودیت‌ها اعمال شود. بی‌تردید اگر همکاری مردم نباشد این طرح به پیش نخواهد رفت و مردم باید توجه داشته باشند که همه این محدودیت‌ها به خاطر سلامت آنهاست.
وی در خصوص منع تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از روز شنبه اول آذر، گفت: ما در شرایطی قرار داریم که بین بد و بدتر تصمیم می‌گیریم و از طرفی هم تصمیم‌های ما هزینه‌های اقتصادی، اجتماعی و انسانی دربر دارند، لذا باید تدبیر کنیم و حین اجرای طرح مدام طرح را اصلاح کنیم. در این طرح پیش‌بینی شده که حداکثر همکاری مردم وجود داشته باشد و صدا و سیما و رسانه‌ها در اقناع‌ مردم تلاش کنند.
وزیر کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مردم این موضوع را رعایت کنند، اما بخشی در حدود ۴۰ درصد وجود دارند که مثلا در دستگاه‌های اجرایی و شیفت دوم فعالیت می‌کنند که باید شماره پلاک نیروهای خود را به پلیس اعلام کنند. اگر این کار تا روز شنبه محقق نشد تا اخذ جریمه نیز این فرصت وجود دارد که این پلاک‌ها به پلیس اعلام شود.
وزیر کشور تصریح کرد: خودروهایی که این محدودیت را رعایت نکنند ۵۰۰ هزار تومان توسط دوربین‌ها جریمه خواهند شد. در این ساعات کلیه ناوگان تاکسیرانی، آژانس‌ها و تاکسی‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شهروندانی که ضرورت خروج منزل در این ساعات را دارند، می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح تعطیلی عمومی در شهرهای قرمز، گفت: در شهرهای قرمز تقریبا می‌توانیم بگوییم حجم تعطیلی‌ها بجز رده یک مشاغل همانند سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها بقیه مشاغل تعطیل می‌شوند. همچنین ورود و خروج از شهرهای قرمز ممنوع است، اما بیمارستان‌ها، نیروی انتظامی، بانک‌ها، آب و برق و خدمات تعطیل‌بردار نیستند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر صنایع و تولیدی‌ها نیز در هر سه سطح باز خواهند بود. اما می‌توانند تا یک سوم نیروهای انسانی خود را شیفت‌بندی کنند. تلاش شده با تجربیات ۹ ماه گذشته از چیزی غفلت نکنیم. اداراتی که کار ضروری دارند فعال هستند و مابقی ادارات نیز تا یک سوم نیروهای خود را می‌توانند به صورت حضوری به کار بگیرند. در مورد بخش خصوصی نیز این بخش در مشاغل تعریف و تعیین‌ تکلیف شده است. دفاتر شرکت‌هایی که مراجعه ندارند می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها کار خود را انجام دهند اما اگر مراجعه حضوری دارند شامل دستورالعمل طرح جدید هستند.
وی تاکید کرد: در طرح جدید پلاک شهرهای قرمز اجازه خروج از شهر را ندارند و اجازه ورود به سایر شهرها نیز به آنها داده نمی‌شود. اگر به هر طریقی این خودروها وارد جاده‌ها شوند و در جاده‌ها مشاهده شوند، شهرهای قرمز یک‌میلیون تومان و شهرهای زرد و نارنجی تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند. در این طرح تهران و کرج یکی دیده شده‌اند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی