۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۴
کد مطلب : ۱۳۰۱۱۸

معاون وزیر بهداشت استعفا کرد

در پی انتقاد وزیر بهداشت از روند تحقیقات در حوزه سلامت، رضا ملک‌‌زاده از سمت خود استعفا کرد.
دکتر رضا ملک‌‌زاده
دکتر رضا ملک‌‌زاده
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   دکتر رضا ملک‌‌زاده که معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بود، در واکنش به اظهارات اخیر و انتقاد نمکی از روند تحقیقات حوزه سلامت در کشور، از سمت خود استعفا کرد.
در متن استعفای رضا ملک‌زاده آمده است:
بدین‌وسیله مراتب استعفای خود از مسئولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به‌دلایل زیر اعلام می‌دارم:
"مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به‌دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و در عین حال مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.
اظهارات غیرعلمی و ناشی از شتابزدگی جناب‌عالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده‌‌اید.
ادعاهای بی اساس جناب‌عالی و سازمان غذا و دارو در خصوص مؤثر بودن داروهای گیاهی که به‌اعتقاد این‌جانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جناب‌عالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می‌تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در درازمدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره‌مندی از درمانهای پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.
عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیتهای علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی 7 سال گذشته که در سخت‌ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد.
عدم تشکیل شورای معاونین طی 6 ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی."
 پنج شنبه سعید نمکی در نشستی خبری از روند تحقیقات حوزه سلامت انتقاد کرده و گفته بود: تحقیقات یک کشور که از منابع عمومی آن استفاده می‌کند، باید بتواند ارائه طریقی برای باز کردن گرهی از نظام خدمت کند وگرنه این روال تحقیقات در کشور، به‌معنای دور ریختن منابع است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی