۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۱۳۰۳۲۶

دولت آینده آمریکا باید گذشته را جبران کند

رئیس جمهور گفت: دولت آینده آمریکا باید کارهای بزرگی را انجام دهد و بتواند در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد تا حدی شرایط را جبران کند.
حسن روحانی
حسن روحانی
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   حسن روحانی رئیس جمهور در نشست امروز هیئت دولت با اشاره به مقاومت ملت در برابر دشمنان گفت: یکی از مظاهر بزرگ پیروزی ملت ایران در شکست حتمی و قطعی دشمن در جنگ اقتصادی، پایان دوره ترامپیست است.
وی افزود: ترامپ بدترین جنایت ها را در تاریخ آمریکا نسبت به ملت‌های مستقل به ویژه ملت ایران، ملت فلسطین و سایر ملت‌های که تحت ظلم این کشور قرار داشتند، انجام داد و شکست این فرد به خاطر شکست در مجامع بین‌المللی و حقوقی، شکست در معیارهای اخلاقی و در افکار عمومی جهان بود و بالاخره در افکار عمومی ملت آمریکا هم شکست خورد.
روحانی با اشاره به اقدامات ضد انسانی، تروریستی و ظالمانه ترامپ نسبت به ملت ایران گفت: حتی ما در دوران کرونا هم عملکرد این فرد را دیدیم که در این دوران هم هر روز به تحریم و فشار خود اضافه می کرد. صندوق بین‌المللی می خواست به ملت ما ۵ میلیارد دلار برای مسائل پزشکی و مقابله با کرونا کمک کند ولی همین گروهی که در کاخ سفید حاکم بودند مخالفت کردند و نگذاشتند مردم راحت تر بتوانند با شرایط بهتر در برابر این بیماری سخت مقابله کنند.
وی تاکید کرد: علت شکسته ترامپ سیاست‌های غلط خارجی، سیاست‌های غلط بهداشتی و اقدام نظامی نژادپرستانه اش بود. او برای همه غیر قابل اعتماد بود و رفتارهای عوام فریبانه و پوپولیستی را ادامه داد و خدا را شکر که این شر از سر مردم آمریکا و سر مردم منطقه کم شد.
رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آینده آمریکا باید کارهای بزرگی را انجام دهد و بتواند در برابر آن همه اقداماتی که چهره آمریکا را تخریب کرد تا حدی شرایط را جبران کند و  اشتباهات گذشته را انجام ندهد.

منبع: فارس 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی