۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۳۰۴۷۵

پتروشیمی نوری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: این مجتمع در هشت ماه امسال، هشت درصد بیشتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بالاتر از برنامه تولید داشته است.
پتروشیمی نوری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   تقی صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری امروز (یکشنبه، نهم آذرماه) در نشست خبری از طریق ویدیوکنفرانس برگزار شد، با اعلام خبر تصویب افزایش سرمایه این شرکت از ۳ هزار میلیارد ریال به ۹ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته اظهار کرد: نوری در هشت ماه سال ۹۹، هشت درصد بالاتر از ظرفیت اسمی و ۱۵ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی‌شده تولید داشته است.
وی با اشاره به اینکه این افزایش سرمایه صرف تأمین مالی بخشی از پروژه هنگام خواهد شد، افزود: واحد آمونیاک پروژه هنگام سال ۱۴۰۰ و واحد اوره آن سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی می‌شود و به‌دلیل موقعیت مکانی پروژه هنگام در کنار اسلکه، قیمت تمام‌شده صادرات محصولات این واحد به‌طور نسبی کمتر از واحدهای دیگر خواهد بود و حاشیه سود مطلوبی برای نوری خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش نرخ خوراک در سال‌های آینده ادامه داد: نرخ خوراک تابعی از قیمت جهانی نفت است و قیمت محصولات و قیمت خوراک متناسب با هم است و به بازار نفت در آینده بستگی دارد.
صانعی درباره پروژه به صفر رساندن سوزاندن گازهای مشعل پتروشیمی نوریی بیان کرد:خوشبختانه مناقصه این پروژه برگزار و برنده مشخص شده است، در دو هفته آینده این پروژه آغاز می‌شود و طی ۲۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی، ظرفیت تولید پتروشیمی نوری را حدود ۴.۵ میلیون تن دانست و گفت: از ابتدای راه‌اندازی ۶۰ درصد محصولات این مجتمع صادراتی بوده است و در سال ۹۹ نیز به دلیل افزایش مصرف داخل حدود ۵۵ درصد محصولات صادر شده است. اولویت پوشش نیاز داخل و پس از آن صادرات مازاد محصولات است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری درباره تأثیر شیوع ویروس کرونا بر عملکرد مجتمع افزود: این شرکت به تبعیت از قوانین منطقه، همه پروتکل‌های بهداشتی را اجرا می‌کند و کرونا تأثیری بر تولید این شرکت نداشته است.
صانعی به بررسی چند پروژه توسعه‌ای جدید در واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی نوری اشاره کرد و گفت: در صورت اقتصادی بودن این پروژه‌ها اعلام خواهند شد.
وی در توضیح دلیل کاهش هزینه‌های فروش شرکت پتروشیمی نوری اظهار کرد: افزایش حجم صادرات و به دنبال آن کاهش هزینه حمل و مدیریت شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس سبب کاهش هزینه‌های این شرکت شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی