۵
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۱۳۰۵۰۷

تخلیه گاز در پتروشیمی جریانی معمول است

رییس مجتمع پتروشیمی کردستان با اعلام اینکه پتروشیمی دارای سیستم‌های حفاظتی زیاد و پیشرفته است، گفت: تخلیه گاز در این مجتمع جریانی معمول و همیشگی و بدون خطر است.
تخلیه گاز در پتروشیمی جریانی معمول است
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   رضا اصغری  با اشاره به وجود ۵۰۰، ۶۰۰ سیستم حفاظتی در پتروشیمی کردستان اظهار داشت: دما و فشار بطور خودکار توسط این سیستم‌ها تست و هر زمان که بیش از حد نرمال باشد یا هر روند غیر نرمال دیگری اتفاق بیافتد برای حفاظت از مجموعه اقدام به تخلیه گاز می‌کند.
وی تولید صدا و نور بدلیل تخلیه گاز در این مجتمع را اتفاق طبیعی و معمولی اعلام کرد و افزود: ممکن است یک یا دو بار در هر سه ماه این اتفاق به عنوان بم کار مداوم و همیشگی در این مجتمع روی دهد.
رییس مجتمع پتروشیمی کردستان با اشاره به اینکه واکنش مردم و سایت های مختلف به این اتفاق برای ما جای تعجب داذد، یادآور شد: مقدار و تناژ تخلیه گاز شب گذشته هیچ تغییری نسبت به قبل نداشته است.
اصغری تاکید کرد: این تخلیه گاز در شب گذشته بدلیل مه آلود بودن هوا و همچنین خلوت بودن شهر بخاطر شرایط منع ترددها در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا و کاهش آلودگی صوتی، باعث شد مردم نور و صدای ایجاد شده پتروشیمی را بهتر و بیشتر از قبل احساس کنند.
وی گفت: جای هیچ نگرانی نیست چون تجهیزات حفاظتی موجود در این مجتمع برای اینکه سیستم سالم باشد و با مشکلی مواجه نشود، اقدام به تخلیه گاز می‌کنند.
رییس مجتمع پتروشیمی کردستان اضافه کرد: این سیستم به گونه‌ای است که در ارتفاع ۱۰۰ متری گاز را پخش می‌کند که بعد از چهار ثانیه هم اثری از آن باقی نمی‌ماند.
شامگاه یکشنبه در حاشیه جنوبی سنندج، از محوطه پتروشیمی کردستان نور شدید همراه با صدای مهیبی باعث ترس مردم شد که برخی مسوولان استان این اتفاق را طبیعی اعلام کردند.
عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی کردستان سال ۸۴ آغاز و انتخاب پیمانکار و خاکبرداری هم در همین سال انجام شد و بعد بدلیل نبود اعتبار و مواجه شدن با تحریم‌ها این پروژه به مدت ۶ سال متوقف شد.
از سال ۹۰ عملیات احداث این واحد بار دیگر از سر گرفته شد و در فروردین سال ۹۶ همزمان با سفر نوروزی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به کردستان به بهره‌برداری رسید.
سرمایه‌گذاری ریالی و ارزی که برای راه‌اندازی این شرکت انجام شد، ۱۴ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال است و بطور مستقیم برای ۷۰۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرد.
نخستین کارخانه پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ۱۲۹ هکتار و در نزدیکی روستا سرنجیانه از توابع شهرستان سنندج احداث شد و ظرفیت اسمی آن تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی