۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹
کد مطلب : ۱۳۰۶۵۵

پیشگیری از کرونا با رعایت سه رکن در کیش

طرح "بیماریابی، شناسایی افراد در ارتباط با بیماران مثبت و نظارت بر قرنطینه" با محوریت اقدامات پیشگیرانه در جزیره کیش با جدیت اجرامی شود
پیشگیری از کرونا با رعایت سه رکن در کیش
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    سعید پورعلی دبیر شورای سلامت و معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که غربالگری بیماران مبتلا به کرونا، قرنطینه ۴ روزه افراد در ارتباط با بیماران مثبت و طرح قرنطینه مبتلایان با همکاری نیروهای بسیجی و نهادهای امدادی هلال احمر با محوریت اقدامات پیشگیرانه در این منطقه اجرا می شود گفت: با نظارت حداکثری بر اجرای ضوابط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی خوشبختانه آستانه تاب آوری بیمارستان کیش حفظ شده است.
پورعلی با تقدیر از تلاش همدلانه نیروهای بسیجی در تمامی مراحل مقابله با کرونا تصریح کرد: با نظارت دقیق دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه درجهت اجرای ضوابط بهداشتی و اهتمام به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و کسب 54 درصد رای مثبت ساکنان کیش بر تحقق این امر مهم، منطقه آزاد کیش در وضعیت زرد قرار گرفته است.
وی حضور موثر و مشارکت "مردمی، رسانه ها و بخش خصوصی" را سه لایه قدرتمند در موفقیت اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع ویروس کووید19 در جزیره کیش برشمرد و افزود: رسانه ها باید ارتقای سواد سلامت و اطلاع رسانی در خصوص محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و کنترل آن را در اولویت قرار دهند.
پور علی اظهار داشت: باید با افزایش تدابیر پیشگیرانه و نظارت های حداکثری رنگ منطقه تغییر کرده و در وضعیت سفید قرار گیرد. محقق شدن این مهم نیز به انسجام و هم افزایی در سطح جامعه نیاز دارد.
دبیر شورای سلامت کیش با بیان اینکه ایجاد رونق اقتصادی در جزیره منوط به توسعه صنعت گردشگری است افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی شورای سلامت کیش و توجه ویژه برای حفظ سلامت آحاد جامعه محدودیت ها با جدیت تمام تشدید خواهد شد که این امر اقتصاد جزیره کیش را تحت تاثیر قرار می دهد.
سعید پورعلی بیان داشت: برای حفظ فعالیت های اقتصادی در حوزه گردشگری باید با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی گسترده و نظارت های دقیق و همیشگی وضعیت زرد این منطقه را به سفید تغییر دهیم.
پورعلی نظارت حداکثری مجامع صنفی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در این منطقه را حلقه اصلی و موثر در کنار فعالیت شورای سلامت کیش برشمرد و گفت: تکیه بر اعتماد سازی برای اجرای نظارت های بهداشتی دستاوردهای خوبی را به همراه دارد تا جزیره به عنوان الگوی برتر پاک در سطح کشور و دنیا مطرح شود.
گفتنی است اتخاذ تصمیمات جدید با نظارت غلامحسین مظفری رئیس شورای سلامت کیش به منظور بازنگری فعالیت های صنوف مختلف در این منطقه، و ابلاغ شیوه جدید فعالیت و تلاش برای ارائه خدمات در زمان های کوتاه سبب شده برخی صنوف بتوانند همچنان به فعالیت های خود ادامه دهند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی