۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۱۳۰۷۸۳

چین ۵۰۴ میلیون تن نفت خرید

واردات نفت چین در نوامبر با کاهش ترافیک ترخیص گمرکی نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت.
چین ۵۰۴ میلیون تن نفت خرید
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   آمار اداره کل گمرک چین نشان داد چین ماه میلادی گذشته ۴۵.۳۶ میلیون تن نفت خام خرید که معادل ۱۱.۰۴ میلیون بشکه در روز بود و در مقایسه با ۴۲.۵۶ میلیون تن نفت واردات اکتبر افزایش داشت اما ۰.۳ درصد کمتر از سطح نوامبر سال ۲۰۱۹ بود.
چین در ۱۱ ماه نخست امسال مجموعا ۵۰۳.۹۲ میلیون تن معادل ۱۰.۹۸ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که ۹.۵ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
چندین بندر در شرق چین به دلیل حجم بی سابقه واردات نفت خام و اوضاع جوی نامساعد از ژوییه با ترافیک سنگین روبرو بودند و این وضعیت فعالیت تاسیسات را تحت فشار قرار داده بود و ذخایر شناور را به رکورد تاریخی بالایی رسانده بود.
لی یان، تحلیلگر شرکت مشاوره لانگ ژانگ گفت: پیش بینی ما کاهش واردات نفت به چین در دسامبر است. پالایشگاهها منتظر محموله هایی هستند که در ژانویه می رسند تا بتوانند از آنها برای سهمیه واردات سال ۲۰۲۱ خود استفاده کنند.
وزارت بازرگانی چین سهمیه واردات نفت در سال ۲۰۲۱ برای پالایشگاههای غیردولتی را به میزان ۲۰ درصد افزایش داده و به ۲۴۳ میلیون تن رسانده است.
شرکت کپلر برآورد کرده که سطح ذخایر شناور در چین در اواخر نوامبر به حدود ۳۰ میلیون بشکه در مقایسه با اوج ۹۶ میلیون بشکه در اوایل سپتامبر کاهش پیدا کرده است.
آمار گمرکی همچنین نشان داد چین در نوامبر ۴.۹۵ میلیون تن فرآورده های نفتی صادر کرده که ۱۴.۵ درصد در مقایسه با اکتبر کاهش داشت.
بر اساس گزارش رویترز، واردات گاز طبیعی شامل LNG و خط لوله در ماه میلادی گذشته به ۹.۱۸ میلیون تن رسید که بر مبنای سالانه سه درصد کاهش داشت.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی