> آماده‌باش در صنعت آب و برق برای زمستان | نفت ما
۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۱۳۰۷۹۸

آماده‌باش در صنعت آب و برق برای زمستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو ضمن اعلام آماده‌باش، بر لزوم آمادگی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت آب و برق و بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت برای مدیریت بحران‌های احتمالی در سه ماهه پایانی سال تاکید کرد.
آماده‌باش در صنعت آب و برق برای زمستان
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    "میثم جعفرزاده" در خصوص آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت بحران‌های محتمل سه ماهه پایانی سال اظهار کرد: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش‌های سنگین در زمستان پیش‌رو و همچنین با توجه به تجربیات مدیریت بحران ناشی از بارش برف سنگین در سال‌های گذشته، اقدامات پیشگیرانه با تدوین سناریوهای مختلف و ایجاد آمادگی لازم انجام شده است.
وی افزود: مدیریت بحران‌ استان‌ها باید در اولین نشست پیش از آغاز بارش‌ها، جانشینان اول و دوم ستاد مدیریت بحران استان، ترکیب کمیته‌های اجرایی و همچنین سخنگوی صنعت در استان را تعیین کرده و سناریو‌های مختلف مربوطه با محوریت دفاتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مشارکت واحدهای مرتبط سازمانی تدوین و ابزار، منابع، تجهیزات و اقدامات مورد نیاز را پیش‌بینی کنند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت نیرو ادامه داد: تلفیق سناریوها بین شرکت‌های صنعت آب و برق با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنعت برای مهار بحران‌های احتمالی و تمرین دور میزی آن قبل از وقوع حوادث مورد تاکید است.
وی اظهار کرد: آماده بکاری مولدهای اضطراری از لحاظ سوخت، فنی، تاسیساتی و ظرفیت، کنترل و در صورت نیاز اقدام‌های لازم در این زمینه انجام شود.
جعفرزاده با بیان اینکه در تمامی نشست‌ها و جلسات، اقدامات عملیاتی و فعالیت‌های میدانی، رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی مد نظر باشد، یاد آور شد: شرکت‌های آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق، با کنترل نقاط دارای احتمال یخ‌زدگی، انسداد مسیر، سقوط درختان و مشابه آن و همچنین ایستگاه‌‌های دارای موتور پمپ، از تامین آب و برق و عملکرد مستمر و بی‌وقفه تاسیسات اطمینان حاصل کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی