۳
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۱۳۰۸۹۳

افزایش تولید نفت BP در خاورمیانه

شرکت بریتیش پترولیوم (BP) در سال ۲۰۲۱ سرمایه گذاری بالایی در میادین نفت و گاز طبیعی خاورمیانه خواهد داشت.
افزایش تولید نفت BP در خاورمیانه
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   با وجود این که شرکت BP متعهد شده است به انرژی تجدیدپذیر سوییچ کند اما تصمیم مذکور منافعش در نفت و گاز خاورمیانه را بارز می کند. این شرکت در حال حاضر میدان رومیله عراق را که روزانه حدود ۱.۴ میلیون بشکه تولید دارد و سومین میدان نفتی بزرگ جهان است، اداره می کند. همچنین در امارات متحده عربی و عمان یک تولیدکننده بزرگ است.
جذابیت نفت کم هزینه خاورمیانه سرمایه گذاری بزرگتر BP را جذب می کند که به دنبال متنوع کردن تولیدش است. استفن ویلیس، نایب رییس ارشد امور خاورمیانه شرکت BP تاکید کرده که جذابیت هزینه عملیاتی اندک این منطقه، هزینه سرمایه و کارآمدی تولید از عوامل اصلی تاثیرگذار بوده اند.
در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۴.۵ درصد از نفت اوپک از خاورمیانه آمد که معادل حدود ۷۳ درصد از مجموع ذخایر نفت جهان بود.
شرکت BP امیدوار است تسهیل محدودیت عرضه اوپک پلاس به این شرکت اجازه دهد تولید با ظرفیت کامل در رومیله را که در ژوئن ۱.۴۷ میلیون بشکه در روز تولید داشت ازسربگیرد و تولیدش را به ۲.۱ میلیون بشکه در روز برساند. برای این هدف تولید، برنامه زمانی مشخصی تعیین نشده اما BP امیدوار است تا چند سال آینده به هدف تولید ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسد.
همه شرکتهای نفتی به سرمایه گذاری بیشتر در خاورمیانه علاقمند نیستند. اکسون موبیل اعلام کرده که قصد دارد سهم ۳۲.۷ درصدی خود در میدان نفتی کورنای غربی ۱ عراق به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار را بفروشد. تصمیم مذکور تا حدود زیادی به دلیل بی ثباتی سیاسی در این کشور است اما بازیگران دیگر شامل غولهای نفتی چینی به سرعت علاقه نشان دادند و سرگرم کار روی توافق خرید هستند. شرکت رویال داچ شل هم سه سال پیش از میدان نفتی مجنون خارج شد و فضا را برای سایر شرکتهایی که در نفت عراق سرمایه گذاری می کنند خالی کرد.
اما عراق تنها کشوری نیست که شرکت BP در آنجا قصد سرمایه گذاری دارد. احتمال رسیدن به سطح تولید بالاتر گاز در عمان توجه این شرکت را جلب کرده است. این شرکت همچنین به سرمایه گذاری در امارات متحده عربی معطوف شده و سرگرم کار با شرکت ادنوک در ابوظبی برای افزایش تولید نفت در خشکی به دو میلیون بشکه در روز است.
بر اساس گزارش اویل پرایس، منطقه خاورمیانه با وجود صدمه ای که از محدودیتهای کووید ۱۹ و کاهش تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ متحمل شد، در سال ۲۰۲۱ شاهد آغاز روند احیا خواهد بود و چشم انداز واکسن و افزایش تقاضا برای انرژی در آسیا می تواند به احیای صنعت انرژی این منطقه کمک کند.

منبع: ایسنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی