۴
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۳۱۵۳۹

معاون وزیر نفت روز پتروشیمی را تبریک گفت

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در پیامی با تبریک هشتم دی‌ماه، روز «صنعت پتروشیمی» گفت: امیدوارم همان‌گونه که این صنعت در روزهای سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.
بهزاد محمدی
بهزاد محمدی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    متن پیام بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت روز صنعت پتروشیمی در زیر آمده است:
در عصر جدید با پیدایش صنعت نفت، تمدن بشری دچار دگرگونی شگفت‌انگیزی شد. «نفت» تنها یک منبع تأمین‌کننده انرژی نبود، بلکه با فرآورده‌ها و مشتقات فراوانش امکان بهره‌مندی از مصنوعات متنوع و متعدد صنعتی را فراهم کرد. نقش اصلی در این تحول را «صنعت پتروشیمی» ایفا کرده است. این صنعت با پیوند کوشش و دانش توانست مسیری را هموار کند که نفت این منبع طبیعی خدادادی، به صدها هزار محصول تبدیل شود، دستاوردی که رفاه بیشتر و زندگی بهتر را برای انسان‌ها به ارمغان آورد.
کشور عزیزمان ایران سرافراز افتخار دارد که از پیشگامان «صنعت پتروشیمی» در جهان است. از سال ۱۳۳۸ که نهال این صنعت در مرودشت شیراز به زمین نشانده شد تاکنون که به درختی تنومند و پرثمر بدل شده است، ایرانیان باهوش و سخت‌کوش برگ زرین دیگری را به تاریخ تمدن شکوهمند خویش افزودند.
امروز صنعت پتروشیمی بیشترین سهم را در تجارت خارجی و تامین ارزی کشور به عهده دارد و با سهام‌داری بیش از ۵۰ میلیون ایرانی از سهام شرکت‌های پتروشیمی در بورس، به یکی از مردمی‌ترین صنایع کشور تبدیل شده است. برنامه‌های جهش دوم، جهش سوم و گام چهارم با محوریت بومی‌سازی دانش فنی، ساخت تجهیزات و طرح‌های تولیدی بر مدار کیفی‌سازی محصولات و خلق ارزش افزوده، شتابان در حال حرکت و اجرا هستند. امروز می‌توانیم نوید دهیم که تا پایان گام چهارم در سال ۱۴۰۶ ظرفیت تولید به بیش از ۱۵۰ میلیون تن با درآمد ۴۴ میلیارد دلار در سال خواهد رسید.
هشتم دی‌ماه روز «صنعت پتروشیمی» را به هم‌وطنان گرامی به‌عنوان صاحبان اصلی صنعت و به تمام فعالان و صنعتگران، مدیران لایق، مهندسان توانمند، کارگران سخت‌کوش و کارمندان گرانقدر صنعت پتروشیمی که این دستاورد سترگ مرهون همت و تلاش آنان است، صمیمانه تبریک می‌گویم. امیدوارم همان‌گونه که این صنعت در روزهای سخت تحریم‌های ظالمانه موجب گشایش در اقتصاد ملی شد، در آینده نیز با تحقق گذر از خام‌فروشی موجب توسعه پایدار و متوازن در کشور شود.
شکوه و سربلندی ایران مستدام باد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی