۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۱۳۱۵۸۹

چین در تولید نفت و گاز رکورد زد

بزرگترین حوزه نفت و گاز طبیعی چین به رکورد تولید رسید.
چین در تولید نفت و گاز رکورد زد

 

 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    امسال معادل بیش از ۶۰ میلیون تن نفت خام و گاز طبیعی در میدان نفتی چانگ کینگ چین تولید شده است. این حجم تقریباً یک ششم تولید داخلی را تشکیل می دهد.
این میدان نفتی که در حوضه اردوس شمال غربی چین واقع شده، از روز یکشنبه ۲۴.۵ میلیون تن نفت خام و ۴۴.۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی (معادل حدود ۳۵.۵ میلیون تن نفت خام) تولید کرده است.
طبق گفته اپراتور چانگ کینگ، شرکت ملی نفت چین (CNPC)، اولین میدان نفتی در این کشور بود که تولید سالانه نفت و گاز آن از مرز ۶۰ میلیون تن عبور می کند. در طول تاریخ ۵۰ ساله خود، میدان نفتی چانگ کینگ نقش مهمی در حفاظت از امنیت انرژی کشور داشته است. گاز بیش از ۵۰ شهر در شمال و شمال غربی چین از جمله پکن، پایتخت چین را تأمین کرده است.
در سالهای اخیر، این میدان نفتی شروع به توسعه منابع انرژی جایگزین روغن شیل کرده و باعث افزایش تولید سالانه خود شده است. شرکت ملی نفت چین گفت: این میدان نفتی به عنوان بزرگ ترین تولید کننده گاز طبیعی در چین به تلاش های چین در جایگزینی زغال سنگ با انرژی های پاک مانند گاز طبیعی و انرژی آبی کمک می کند. پکن قول داده است تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار دی اکسید کربن را به حداکثر برساند و تا سال ۲۰۶۰ به خنثی سازی کربن دست یابد.
تاکنون میدان نفتی چانگ کینگ ۴۶۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی تولید کرده است. این معادل جایگزینی ۵۶۲ میلیون تن زغال سنگ استاندارد و کاهش انتشار کربن به میزان ۱.۵۳ میلیارد تن است. این میدان نفتی قرار است تولید سالانه خود را معادل ۶۸ میلیون تن نفت تا سال ۲۰۲۵ برساند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی