۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۱۳۱۶۲۲

پتروشیمی کاویان پشتیبان پتروشیمی های غرب کشور

پتروشیمی کاویان به عنوان تزریق کننده اصلی اتیلن به خط لوله اتیلن غرب، نقش مهمی در تامین خوراک پتروشیمی های مستقر در این مسیر را برعهده دارد که این امر مصداق بارز خودکفایی در تامین خوراک و تکمیل زنجیره ارزش است.
پتروشیمی کاویان پشتیبان پتروشیمی های غرب کشور
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور پربرکت ایشان در فروردین ماه 1390 در شرکت پتروشیمی کاویان واقع در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و تلاش کارگران، متخصصین و مهندسین متعهد میهن اسلامی این پروژه عظیم شرکت پتروشیمی کاویان در 9 دی ماه 1391 افتتاح شد.
.شرکت پتروشیمی کاویان در زمینی به مساحت 43 هکتار واقع درفاز 2 منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با محصولات اتیلن و برش های سه کربنه و سنگین تر در دو فاز به عنوان یکی از بزرگترین واحد الفینی جهان می باشد. این پروژه نمادی از خوباوری و اعتماد به توان داخلی است. در این پروژه عظیم که برای اولین بار در کشور صورت پذیرفت، تماما از مهندسین،مشاورین و مدیران با تجربه و کارآمد کشور استفاده گردید و با وجود تمامی موانع و تنگناها این پروژه افتخارآفرین به ثمر نشست.
پتروشیمی کاویان سالانه 2 میلیون تن اتیلن و حدود 180 هزارتن نیز محصول جانبی c3+ تولید می کند.
ضرورت اجرای پروژه کاویان، تامین خوراک مورد نیاز سایر شرکت های قرار گرفته در مسیر خط لوله اتیلن غرب می باشد که از طریق تزریق محصول به خط لوله اتیلن 2300 کیلومتری غرب کشور خوراک رسانی به این واحدها صورت می پذیرد.
کاویان به عنوان تزریق کننده اصلی اتیلن به خط لوله اتیلن غرب، نقش اصلی در تامین خوراک پتروشیمی های مستقر در این مسیر را برعهده داشته که این امر خود مصداق بارز خودکفایی در تامین خوراک و نمونه کاملی از اجرای عملی اقتصاد مقاومتی در راستای تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی است.
این شرکت به عنوان یک شرکت بزرگ تولیدکننده اتیلن همواره در تلاش بوده است که در راستای پیاده‌سازی مدیریت علمی و تفکر سیستمی گام بردارد لذا در همین راستا شرکت موفق به اخذ گواهینامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه IMS: ISO9001:2015 سیستم مدیریت کیفیت، ISO 14001:2015 مدیریت زیست‌محیطی وISO 45001:2018 سیستم ایمنی و بهداشت شغلی گردید. استفاده ازflare Smokeless در مجتمع، نصب آنالیزرهای آنلاین بر روی دودکش‌های مربوط به بویلرها، نصب آنالیزر آنلاین جهت پایش میزان NOXو مشاهده و کنترل آنلاین توسط سازمان محیط‌ زیست استان بوشهر از دیگر اقدامات زیست محیطی شرکت است.
واحدهای مجتمع کاویانواحدهای الفین 1 و 2 ، یوتیلیتی و آفسایت و بخش ذخیره
الف) واحدهای الفین 1 و 2: این دو واحد مجزا ولی کاملا شبیه هم هستند.هر واحد الفین خود دارای بخش های زیر می باشد: قسمت گرم یا ،کمپرسورقسمت سرد
ب) واحد یوتیلیتی و آفسایت: این واحد شامل حوضچه آبگیر، تولید آب ژاول، تولید آب شیرین، تولید هوای فشرده، هوای ابزاردقیق، واحد بخار و برج خنک کننده و آب DM می باشد.
ج) بخش ذخیره: در این قسمت مخازن ذخیره اتیلن، اتان، برش های سه کربنه و سنگین تر، آف اسپک و مخازن ذخیره آب و نیتروژن قرار دارند.
به گزارش نیپنا ، مجتمع پتروشیمی کاویان، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتیلن کشور با سالانه حدود ٢ میلیون تن ظرفیت تولید است و اتیلن تولیدی در این پتروشیمی، با خط لوله اتیلن غرب به پتروشیمی های لرستان، پلیمرکرمانشاه، ایلام، کردستان، مهاباد و میاندوآب و تبریز ارسال و مازاد تولید نیز در پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر استفاده می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی