۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد مطلب : ۱۳۱۸۸۴

اوج آلودگی هوا تا روز جمعه است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: اوج آلودگی هوا تا روز جمعه بوده و تا اواسط هفته آینده ادامه دارد و در شرایطی که خبری از سامانه بارشی نیست بهتر است منابع آلاینده کاهش یابد.
اوج آلودگی هوا تا روز جمعه است
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   «صادق ضیائیان» درباره اینکه وضعیت انباشت آلاینده‌ها در کلان‌شهرها تا چه زمانی ادامه دارد، افزود: وضعیت کنونی چیز جدیدی  نیست و هر ساله با پایداری هوا در فصل زمستان با پدیده وارونگی هوا مواجه می‌شویم.
وی با بیان اینکه زمین در فصل زمستان سرد است و باعث وارونگی هوا می‌شود، گفت: از آنجایی که در ۱۰ روز گذشته شرایط جوی پایدار بوده و تا اواسط هفته آینده (روز سه‌شنبه) با انباشت آلاینده‌ها مواجه هستیم، وضعیت هوا پایدار است و جایجایی هوا نداریم. 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه‌داد: در روزهایی که شرایط جوی پایدار است باید منابع آلاینده را کاهش دهیم، پاسخ به این پرسش در حیطه وظایف سازمان محیط زیست است و آنها باید بگویند منابع آلاینده چیست؟

بارش‌ها در بهمن بیشتر از دی‌ماه است
به گفته ضیائیان، اندازه‌گیری آلاینده‌ها توسط سازمان محیط زیست و شرکت کنترل کیفت هوای تهران انجام می‌شود.
وی بیان‌داشت: از روز سه‌شنبه هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور، انتظار می‌رود با وزش باد از حجم آلودگی کاسته شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره اینکه وضعیت بارش‌ها در دی و بهمن چگونه است، گفت: در دی‌ماه بارش گسترده‌ای برای کشور پیش‌بینی نمی‌شود، اما در بهمن‌ماه انتظار بارش بیشتری را داریم، هرچند پیش‌بینی‌های ماهانه و فصلی به‌طور معمول تا ۶۵ درصد درست است و امکان خطا در آن وجود دارد.
 
منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی