۲
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۳۲۱۰۷

سایپا شاهین پیش بینی را به هم زد؛آیا قیمت تارا هم تغییر می کند!؟

صدور دعوتنامه سایپا شاهین و اعلام قیمت قطعی این خودرو موجب نارضایتی خریداران این خودرو و ایجاد حواشی جدید برای سایپا شده است اما این اتفاق یک روی دیگر نیز دارد، آیا قیمت تارا هم در زمان صدور دعوتنامه فراتر از پیش بینی ها و قوانین سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان خواهد بود!؟
سایپا شاهین پیش بینی را به هم زد؛آیا قیمت تارا هم تغییر می کند!؟
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   قوانین پیش فروش خودرو به صراحت اعلام می کند که خودروسازان در طرح های پیش فروش خودرو، حداکثر می توانند ۵۰ درصد قیمت محصول را به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند.
 همین قانون موجب شد تا خریداران سایپا شاهین با توجه به پیش پرداخت ۸۰ میلیونی برای ثبت نام شاهین، انتظار قیمتی در بازه ۱۶۰ میلیون تومانی برای این خودرو داشته باشند که البته با صدور دعوتنامه ها این انتظار و پیش بینی درست از آب درنیامد.
هر چند که پیش بینی های رسانه ای از قیمت سایپا شاهین به قیمت سایپا نزدیک تر بود تا انتظار خریداران اما اعلام قیمت سایپا شاهین در دعوتنامه های صادره از سوی سایپا موجب شکل گرفتن موج اعتراضی جدید به سوی خودروسازان شده است.
با اعلام قیمت سایپا شاهین و قوانین جدید قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت که در روزهای گذشته تصویب شده است، یک سوال مهم وجود دارد، آیا قیمت تارا نیز از انتظار خریداران بیشتر خواهد شد؟
گروه صنعتی ایران خودرو از روز شنبه ۲۰ دی ماه شروع به پیش فروش تارا کرده است و مبلغ ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای نسخه دنده ای این خودرو و ۱۹۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان نیز برای نسخه اتوماتیک از متقاضیان دریافت خواهد کرد.
 طبیعتا بر اساس قوانین پیش فروش خودرو که در بالا به آن اشاره شد، اگر مبنای ۵۰ درصد قیمت خودرو به عنوان پیش پرداخت را لحاظ کنیم، قیمت تارا دنده دستی ۲۸۷ میلیون تومان و نسخه اتوماتیک این محصول نیز ۳۸۵ میلیون تومان قیمت خواهد بود.
اما اگر بخواهیم مبنایی که سایپا برای قیمت گذاری خود در نظر گرفته است را برای تارا نیز در نظر بگیریم، قیمت این خودرو هم از پیش بینی ها فراتر خواهد رفت.
حال باید منتظر بمانیم و ببینیم در زمان صدور دعوتنامه سدان تارا، چه قیمتی برای این خودرو لحاظ خواهد شد چرا که با توجه به نوسانات بازار مواد اولیه، خودروسازان قیمت قطعی خودرو را تا زمان تحویل قطعی محصول اعلام نخواهند کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی