۲
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
کد مطلب : ۱۳۲۲۹۸
مدیر عامل شرکت پالایشگاه گاز بید بلند:

بیدبلند خلیج فارس کاملا ایرانی است

پالایشگاه گازی بیدبلند خلیج فارس (خوزستان) به عنوان بزرگترین پالایشگاه قطب گازی خاورمیانه و غرب آسیا امروز با دستور رییس جمهری به بهره برداری رسید.
بیدبلند خلیج فارس کاملا ایرانی است
به گزارش نفت ما،مدیرعامل شرکت پالایشگاه گازی بید بلند شهرستان بهبهان روز پنجشنبه در آیین گشایش این طرح که با حضور وزیر نفت و به صورت ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری  برگزار شد، گفت: به رغم تحریمهای ظالمانه آمریکا پالایشگاه گازی بید بلند به عنوان بزرگترین پالایشگاه هاب گازی خاورمیانه به دست متخصصان نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته و آماده بهره برداری شد. 
محمود امین نژاد اظهار داشت: این پالایشگاه نماد قدرت ایران و متخصصان ایرانی است که در مدت ۳۶ ماه و با حمایت قاطع دولت به بهره برداری رسید.
وی اضافه کرد : برای احداث این پالایشگاه بزرگ بیش از سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که ۲.۳ میلیارد دلار آن از محل صندوق ملی ارزی تامین شده است و  قادر است تمامی گازهای همراه نفت ایران را جمع آوری و تبدیل به گار مفید نماید.
مدیر عامل پالایشگاه گاز بید بلند خوزستان اضافه کرد: این پالایشگاه قادر است تمامی گازهای همراه با استخراج نفت در سه استان خوزستان، کهگیلویه وبویر احمد و بوشهر را جمع آوری نماید. 
به گفته وی برای احداث این شرکت بیش از یک هزار کیلومتر خطوط لوله خوراک و انتقال احداث شده است  و  در حال حاضر سومین پروژه برتر دنیا در نوع خود محسوب می شود.
امین نژاد اضافه کرد: در طول ساخت این پروژه هیچگونه حادثه منجر به فوت نداشته ایم که این موضوع رکورد دار کار بدون حادثه منجر به فوت در تاریخ صنعت نفت ایران از ابتدا تا کنون بوده است. 
وی اضافه کرد در طول ۳۶ ماه گذشته که مدت زمان اجرای طرح بوده است ۱۵  هزار نفر مشغول به کار بوده اند و در زمان بهره برداری از طرح بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر در این پالایشگاه مشغول به کار خواهند شد.
مدیر عامل شرکت پالایشگاه گازبید بلند میزان حجم تولید گاز در این شرکت را ۲ میلیارد فوت مکعب در روز  ذکر کرد و گفت: در فاز اول این طرح تمامی گازهای خام همراه با استخراج نفت در شرق کارون که به نام فلرهای نفتی در فضا رها می شوند جمع آوری و تبدیل به گازهای مفید خواهند شد که این موضوع علاوه بر کسب درآمد برای کشور  به پاک شدن محیط زیست از فلرهای نفتی منجر خواهد شد.
وی گفت : در فاز دوم نیز تمامی فلرهای نفتی غرب کارون جمع آوری و در این پالایشگاه فرآوری و به محصولات گازی مفید تبدیل و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.
امین نژاد تاکید کرد: در این پالایشگاه گازهای متان( گاز خانگی)، اتان( گاز مخصوص صنایع پتروشیمی) و ۲ محصول صادراتی بوتان و پروبان و نیز گازهای پنتان که مخصوص صنایع بزرگ است تولید و عرضه خواهد شد.
مدیر عامل شرکت پالایشگاه گاز بید بلند ساخت این پالایشگاه را  یک موفقیت بزرگ و نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این پالایشگاه در حالی آماده بهره برداری شد که آمریکا سخت ترین تحریمها را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی  وصنعت نفت به کار گرفت اما این تحریمها نتوانست مانع توسعه و پیشرفت فرزندان ایران اسلامی شود.
وی گفت: متخصصان صنعت نفت و گاز ایران اسلامی با تلاش شبانه روزی این پالایشگاه را آماده بهره برداری کردند تا جهان  به احترام آنان در مقابل این کار خارق العاده  تعظیم نماید.
به گفته وی تمامی طراحی و ساخت این ابر پروژه توسط کتخصصان ایرانی انجام شده و 65 درصد تجهیزات آن نیز در داخل کشور تامین شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


انقدر دلمان از دولت پر است که حتی به خدا حیفیمون میاد وقت بذاریم کامنت بنویسیم برای این شوآفهاشون
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی