۴
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷
کد مطلب : ۱۳۲۸۷۸
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس خبر داد:

عرضه سهام بزرگترین تولیدکننده PVC جهان در بورس

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس از عرضه سهام پتروشیمی اروند بعنوان بزرگترین تولید کننده پی وی سی جهان در بورس خبر داد.
عرضه سهام بزرگترین تولیدکننده PVC جهان در بورس
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جعفر ربیعی با اعلام این خبرافزود:پیش از این هلدینگ خلیج فارس ۴ مجتمع زیرمجموعه خود نظیر پتروشیمی پارس، تندگویان، بوعلی و آریا ساسول در بورس عرضه کرده است و اکنون آمادگی داریم سهام پتروشیمی اروند که یکی از شرکت‌های فعال و موثردر صنعت پتروشیمی کشور است در بورس عرضه کنیم. 
وی با بیان اینکه پتروشیمی اروند بعنوان بزرگترین تولید کننده پی وی سی جهان یکی از افتخارات کشور محسوب می‌شود گفت:محصول این مجتمع پتروشیمی تامین کننده مواد اولیه و خوراک بسیاری از صنایع پایین دستی نظیر لوله سازی‌ها، در و پنجره ساز‌ها و ... است.
 ربیعی با بیان اینکه پتروشیمی اروند محصولی راهبردی و استراتژیک تولید می‌کند گفت: کار پذیرش این شرکت پتروشیمی در بورس تمام شده است و اگر شرایط بازار سرمایه مقداری بهتر شود و شرکت بورس به ما اجازه عرضه را بدهد، آمادگی داریم بلافاصله سهام این پتروشیمی را عرضه کنیم. 
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه در فرصت باقیمانده از سال این عرضه انجام شود گفت: در غیر این صورت در اولین فرصت در سال آینده سهام پتروشیمی اروند به مردم عرضه خواهد شد. 
وی درباره عملکرد هلدینگ خلیج فارس در سال جاری نیزگفت: امسال موفق شده ایم با تولید ۲۲ میلیون تن محصول، حدود ۸۶ درصد ظرفیت اسمی خود را تولید کنیم و برنامه داریم در سال آینده میزان تولید را به ۲۸ میلیون تن و ۹۰ درصد ظرفیت اسمی برسانیم. 
ربیعی از احداث دو طرح بزرگ در صنعت پتروشیمی خبرداد و افزود: یکی از این طرح‌ها پتروشیمی هرمز نام دارد که با سرمایه گذاری ۴/۵ میلیارد دلاری در عسلویه احداث خواهد شد و محصولات میانی در صنعت پلاستیک را تولید خواهد کرد.
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس مجتمع بزرگ پتروشیمی الماس ماهشهر را یکی دیگر از این طرح‌ها عنوان کرد و افزود: پتروشیمی الماس ماهشهر نیز با سرمایه گذاری ۲/۵ میلیارد دلاری احداث می‌شود که بااین حساب در مجموع ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید در صنعت پتروشیمی ایران انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه این دو طرح درکنارمجتمع‌های کوچک و متوسط مقیاس تحولی در صنعت پتروشیمی کشور ایجادخواهد کرد گفت: این مسئله نشان می‌دهد در دوران تحریم نه تنها خللی در عملکرد صنعت پتروشیمی کشور ایجاد نشده بلکه از توسعه آن هم غافل نبوده ایم.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


هنر نمایی تون اینه که اینارم میذارن فرابورس .... از بس که کاربلد و هنرمندین .... اصلا مشکل صلاحیت داشت اقای مدیرعامل از نظر بورس در زمان قالیباف .... وگرنه تندگویان باید فرابورس باشه .... نمیدونم خدایی با کی بستی که تونستی اونجا بشینی .... روز شماری میکنیم که نوبتتون تموم شه .... خسته شدیم به خدا
اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی