۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۱۳۳۳۱۷

بنزین پالایشگاه نفت تهران بهینه سازی می شود

قرارداد اجرای طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمّی و کیفی کل بنزین تولیدی پالایشگاه نفت تهران با شرکت چگالش به‌عنوان پیمانکار طرح امضا شد.
بنزین پالایشگاه نفت تهران بهینه سازی می شود
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،    قرارداد اجرای طرح بهینه‌سازی فرآیند و ارتقای کمّی و کیفی کل بنزین تولیدی پالایشگاه نفت تهران با شرکت خصوصی چگالش به‌عنوان پیمانکار طرح صبح امروز، (شنبه، نهم اسفندماه) با حضور حامد آرمان‌فر، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران و مدیران شرکت چگالش در پالایشگاه نفت تهران امضا شد.
کارفرمای این طرح که به شکل قرارداد ئی‌پی‌سی اجرا می‌شود، شرکت پالایش نفت تهران است. پیمانکار این پروژه نیز شرکت چگالش و ارزش سرمایه‌گذاری طرح ۲۰۰ میلیون یوروست و پیش‌بینی شده است تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.
ارتقای کیفیت زیست‌محیطی فرآورده بنزین تولیدی پالایشگاه به استاندارد یورو ۵، افزایش بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت تهران به مقدار ۱۲ درصد (از ۶.۶ میلیون لیتر در روز به ۷.۵ میلیون لیتر در روز) با کیفیت استاندارد یورو ۵، افزایش سودآوری به رقم برآوردی یک دلار به ازای هر بشکه نفت خام خوراک دریافتی از جمله اهداف کلی این طرح به شمار می‌آیند و پیش‌بینی شده است در مدت ۳.۵ سال پس از بهره‌برداری سرمایه آن بازگردد.
این طرح شامل پنج زیرپروژه است که ساخت واحد تصفیه هیدروژنی نفتای سنگین با هدف گوگردزدایی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز، احداث واحد سی‌سی‌آر با هدف ارتقای عدد آرام‌سوزی بنزین نهایی پالایشگاه از ۸۷ به ۹۱ با ظرفیت ۱۴ هزار بشکه در روز، احداث واحد اتان‌زدایی با هدف افزایش ظرفیت برج‌های اتان‌زدایی واحدهای گاز مایع موجود در پالایشگاه و احداث واحدهای جانبی شامل برج خنک‌کننده، تولید هوای فشرده، مخازن، مشعل، اتاق کنترل، مراکز ایستگاه‌های برق و خطوط لوله ارتباطی از آن جمله است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی