۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۳۳۶۹۹

بحران آب تهران در تابستان نگران کننده است

رضا پور گفت: حجم ذخایر آبی سد‌های تهران ۵۶۶ میلیون متر مکعب است که در مقیاس با سال گذشته ۶۹ میلی متر مکعب ذخیره کمتری داریم.
بحران آب تهران در تابستان نگران کننده است
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   یوسف رضاپور مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ، گفت: روز گذشته ۲۲۶ میلی متر بارندگی در تهران به ثبت رسیده است که هنوز ۳۰ الی ۴۰ درصد کمبود آب در سد‌های پنج‌گانه تهران داریم. حجم مخازن ذخیره سد‌های تهران تا امروز ۵۶۶ میلیون متر مکعب است که در مقیاس با سال گذشته ۶۹ میلیون متر مکعب ذخیره کمتری داریم و تا پایان شهریور سال ۱۴۰۰ نگران آب شرب تهران و شهرهای تهران هستیم.
 او ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزی داریم که جیره بندی در این خصوص در تهران نداشته باشیم، توصیه می‌کنیم تمامی مشترکان در مصرف آب صرفه جویی کنند، سرانه تامین آب در تهران به ازای هر نفر ۳۴۸ لیتر در شبانه‌روز است که این در کشور‌های پیشرفته ۱۷۰ تا ۲۲۰ لیتر در شبانه روز است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: منابع آبی که در اختیار داریم به صورت آب‌های سطحی و زیر زمینی است، استاندارد جهانی این است که باید ۲۰ درصد از منابع را مصرف کنید اگر ما این عدد را هم مصرف کنیم شاهد محیط زیست اکو سیستم مطلوب هستیم.
رضا پور افزود: اگر ۲۰ تا ۴۰ درصد مصرف آب داشته باشیم، شرایط قابل تحملی داریم اگر از ۴۰ درصد عبور و به ۶۰ درصد برسیم، تنش آبی داریم و اگر مصرف بالاتر از ۶۰ درصد داشته باشیم بحران آب جامعه را در بر می‌گیرد.
او گفت: در دنیا کشور‌هایی هستند که در هفته ساعت‌ها قطعی آب دارند، شاید در افق بلند مدت این اتفاق پیش بیاید اما امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق پیش نیاید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


بخش خصوصی؛ عامل موثر در تحقق رشد تولید با مشارکت مردم
 سید حمیدرضا فاطمی حسینی/کارشناس حوزه نفت و گاز 
شاخص بروکفیلد و تحلیل ویسکوزیته دینامیکی سیالات
مهندس علیرضا آمار محمدی/مشاور و کارشناس ارشد روانکارهای خودرویی و صنعتی