۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۳۴۱۵۶

نفتکش کره ای احتمالا به زودی آزاد می‌شود

یک تلویزیون وابسته به دولت کره جنوبی ادعا کرد، نفتکش کره ای که حدود سه ماه پیش در ایران توقیف شد احتمالا به زودی آزاد شود زیرا تهران برای آزادسازی این کشتی تمایل نشان داده است.
نفتکش کره ای احتمالا به زودی آزاد می‌شود
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   "آریرانگ تی وی" روز سه شنبه گزارش کرد: طبق گفته وزارت امور خارجه ایران، تمام تحقیقات مربوط به این نفتکش "در راستای کمک به ناخدا و کشتی" انجام شده است.
آریرانگ تی وی (Arirang TV) یک شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان مستقر در سئول است که با هدف جذب مخاطبان خارج از کشور راه اندازی شده است. این رسانه توسط بنیاد پخش بین المللی کره اداره می شود و توسط وزارت فرهنگ، ورزش و جهانگردی پشتیبانی مالی می شود.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.
گزارش با اشاره به اینکه دولت کره جنوبی درخواست آزاد سازی کشتی را داده، آورده است: به گفته مقامات ایرانی ناخدای کشتی نیز هیچ سابقه کیفری ندارد.
این رسانه کره جنوبی در ادامه آورده است: در همین حال، «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی قرار است برای مذاکرات نهایی در مورد آزادسازی این کشتی با مقامات ایرانی در تهران دیدار کند.
"کی بی اس" تلویزیون دولتی کره جنوبی هم در گزارشی ضمن پرداختن به اظهارات خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در مورد آزادسازی این کشتی به نقل از او نوشته است: تحقیقات در مورد این کشتی به گونه ای انجام شده است که برای کشتی و ناخدا مفید باشد. با توجه به اینکه کاپیتان کشتی هم سوءسابقه نداشته و تمامی بررسی‌ها در مسیر کمک به این کشتی بوده است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی