۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۱۳۴۷۸۸

مرز سراوان به روی سوختکش‌ها بسته شد

با بسته شدن مرز مشترک پاکستان و ایران توسط نیرو‌های پاکستانی، تعداد زیادی سوختکش در دو سوی مرز آواره شده‌اند.
مرز سراوان به روی سوختکش‌ها بسته شد
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   مدتی است مرز مشترک پاکستان و ایران در محدوده شهرستان سراوان بسته شده و پاکستان در پی کشیدن سیم خاردار در محدوده مرز است؛ از طرفی با توجه به تبادل سوخت بین ایران و پاکستان به شیوه سوختکشی با خودرو و موتورسیکلت، سوختکشان و سوخت‌بران بلوچستان به مشکل خورده‌اند.
در همین زمینه با فرماندار سراوان که مرز "شمسر" به عنوان یکی از مرز‌های اصلی تبادل سوخت بین ایران و پاکستان در آن قرار دارد، تماس گرفتیم و وی در این باره با تأکید بر اینکه مرز از سوی ایران بسته نشده است، اظهار داشت: مرز از طرف پاکستان و پیش از ایام عید امسال بسته شده و تقریباً بحث انسداد مرز در میان است.
سعید تجلیلی ادامه داد: طرف پاکستانی در حال کشیدن سیم خاردار حایل مرز است و ما دقیقاً نمی‌دانیم برنامه آن‌ها چیست و حتی نمی‌دانیم امکان دارد راه گذری هم بگذارند یا خیر و فعلاً تا این لحظه مرز را بسته‌اند که این موضوع موجب تجمع تعداد زیائب از سوختبران پشت مرز شده است.
 بررسی میدانی نشان می‌دهد پمپ بنزین‌های شهر به شدت خلوت شده‌اند، چرا که رفت و آمد ماشین‌های سوختکش، کمتر شده و موضوع در حقیقت از جانب پاکستان رقم خورده، اما مسئله‌ای که در این میان نباید از آن غافل ماند، ماندن جمعی از سوختکش‌های ایرانی در آن سوی مرز ایران است.
 جهت پیگیری موضوع با محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تماس برقرار کرد، ولی با وجود تماس‌ها و پیام‌های مکرر پاسخی دریافت نشد؛ مدیرکل امنیتی استانداری نیز مسئولیت پاسخگویی در این زمینه را به قرارگاه قدس ارجاع داد.
بنا بر این گزارش، هم‌اکنون در روستا‌های مرزی مانند "حق‌آباد و شمسر" مقدار زیادی گازوئیل در خانه‌ها ذخیره شده که این موضوع می‌تواند برای جان هزاران انسان خطرآفرین باشد و این امر ضرورت ورود هرچه سریع‌تر مسئولان به حل موضوع را بیش از پیش می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی