۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
کد مطلب : ۱۳۵۳۳۲

نگرانی آمریکا از افزایش قیمت سوخت

وزیر انرژی آمریکا نسبت به احتکار سوخت در پی حمله سایبری به خط لوله کلونیال هشدار داد و گفت نمی‌خواهیم شاهد افزایش قیمت سوخت باشیم.
نگرانی آمریکا از افزایش قیمت سوخت
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   جنیفر گرنهولم روز سه‌شنبه در نشست خبری کاخ سفید درباره خروج خط لوله سوخت "کلونیال" این مطلب را مطرح کرد و افزود: کارولینا، جورجیا، تنسی و ویرجینیا تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند.
خط لوله انتقال انرژی کلونیال از جمعه شب هدف یک حمله سایبری قرار گرفت و از مدار توزیع خارج شد. این مساله باعث شده است تا قیمت بنزین در سراسر آمریکا به ازای هر گالن به میانگین ۲.۹۶ دلار برسد.
وی ادامه داد: کلونیال معتقد است که در پایان کار روز چهارشنبه در موقعیتی خواهد بود که تصمیم بگیرد که آیا خط لوله خود را به صورت آنلاین بازگرداند یا خیر. حتی اگر این کار را انجام دهند، عادی شدن تأمین سوخت چند روز طول می کشد.
وزیر انرژی آمریکا اضافه کرد: ما انتظار داریم که صاحبان پمپ بنزین‌ها به طور مناسب عمل کنند و خواهند کرد. ما نمی‌خواهیم شاهد افزایش قیمت باشیم.
گرنهولم با ابراز نگرانی از اینکه حتی پس از بازگشایی این خط لوله ممکن است محدودیت عرضه سوخت داشته باشند، تاکید کرد: همانطور که در ابتدای همه‌گیری کرونا هیچ دلیلی برای احتکار کاغذ توالت وجود نداشت، اکنون دلیلی برای احتکار بنزین وجود ندارد.
وی بر نیاز به سخت‌گیری زیرساخت‌ها از جمله در برابر تهدیدهای سایبری تاکید کرد و درباره انتقال ریلی سوخت گفت: این راه حل‌ها آسان نیستند اما در حال بررسی است. لوله بهترین راه برای انتقال است.
وزیر انرژی آمریکا افزود: کلونیال خط لوله انتقال سوخت را از خط آنلاین خارج کردند تا باج افزار گسترش نیابد. در حال حاضر بخشی از خط لوله به شکل تنظیم دستی به مدار بازگشته است که درصد آن بسیار اندک است.

منبع: ایرنا 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی