۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۱۳۵۳۴۴

وضعیت اضطراری درآمریکا به دلیل کمبود بنزین

فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا به دلیل نگرانی از کمبود بنزین و افزایش قیمت پس از حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
وضعیت اضطراری درآمریکا به دلیل کمبود بنزین
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   ران دسانتیس، فرماندار ایالت فلوریدای آمریکا روز سه شنبه به دلیل نگرانی از کمبود بنزین و افزایش قیمت پس از حمله سایبری به بزرگترین خط لوله انتقال سوخت این کشور، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
دستور اجرایی امضا شده توسط دسانتیس، در صورت نیاز گارد ملی فلوریدا را فعال می کند و مقامات مدیریت اضطراری ایالتی با این دستور مجبور به همکاری با مقامات محلی و فدرال هستند.
خط لوله کلونیال Colonial Pipeline روز جمعه پس از یک حمله سایبری از نوع باج افزار توسط گروهی از هکرها که خود را دارکساید می نامند، تعطیل شد.
این خط لوله به طول 5500 مایل از هیوستون به لیندن در ایالت نیوجرسی عبور کرده و حدود 45 درصد از سوخت مصرفی ایالت های واقع در امتداد ساحل شرقی را تامین می کند.
اعلام این وضعیت اضطراری در حالی صورت می گیرد که مردم چندین ایالت، به ویژه شمال غربی فلوریدا گزارش داده اند که در صف های طولانی منتظر هستند تا باک خودروهای خود را پر کنند.
در ایالت های جنوب شرقی آمریکا گزارش شده که سوخت بیش از 1000 پمپ بنزین به اتمام رسیده است. تحلیلگران می گویند وحشت مردم و هجوم رانندگان برای پر کردن باک بنزین اتومبیل های خود دلیل این کمبود بوده است.
نیکی فراید، کمیسر کشاورزی و خدمات مصرفی در فلوریدا، روز دوشنبه در بیانیه ای اظهار داشت که از احتمال اختلال در تأمین سوخت اطلاع دارد اما از مردم فلوریدا خواست که برای خرید بنزین وحشت زده عمل نکنند، احتکار نکنند و در صف های طولانی منتظر نمانند.
به طور متوسط ​​قیمت بنزین در ایالات متحده روز سه شنبه شش سنت افزایش پیدا کرد و ممکن است این روند همچنان ادامه یابد در حالی که ایالت ها اثرات موج حمله سایبری را تحمل می کنند.
بر اساس اطلاعات انجمن خودروی آمریکا AAA، در ایالت فلوریدا بنزین نسبت به هفته گذشته چهار سنت و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.10 دلار افزایش یافته است.

منبع: تسنیم 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی