۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۱۳۵۵۱۸

شاخص بورس هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه هزار واحد افت کرد.
شاخص بورس هزار واحد افت کرد
  به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 4میلیارد و 892میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 314میلیارد تومان در بیش از 350هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت هزار و 98واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 173هزار و 561واحد قرار گرفت.
بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو، بانک تجارت و مخابرات ایران شد و در مقابل شرکت‌های مل صنایع مس ایران، معدنی و صنعی چادرملو و توسعه معادن و فلزات با افزایش خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 285واحد، کل (هم‌وزن) 3786واحد، قیمت (هم‌وزن) 2451واحد، آزاد شناور 5542واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 921 و 1815 واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 965میلیون ورقه به‌ارزش 12هزار و 655میلیارد تومان در 123هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 18واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 775واحد قرار گرفت.
در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد و شیر پاستوریزه پگاه گیلان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی تندگویان، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی


اکسیداسیون کاتالیزوری، روشی در حال تکامل جهت گوگرد زدایی
ساسان طالب نژاد/دکتری مهندسی شیمی و کارشناس توسعه کسب و کار در حوزه پتروشیمی و‌پالایش
پتروشیمی صنعت بی سردار!
عبدالرسول دشتی