۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۱۳۵۶۰۱

انتصابات جدید در نفت و گاز زاگرس جنوبی

طی حکمی از سوی مهندس مصطفی پالیزیان مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، مهندس کمال بلند پرواز جهرمی به عنوان رئیس منطقه عملیاتی پارسیان منصوب شد.
انتصابات جدید در  نفت و گاز زاگرس جنوبی
 به گزارش آژانس رویدادهای مهم نفت و انرژی"نفت ما "،   در حکم مهندس پالیزیان خطاب به بلندپرواز جهرمی آمده است:
با عنایت به تجارب ،تعهد و شایستگی های ارزنده جنابعالی از تاریخ این حکم به عنوان"رئیس منطقه عملیاتی پارسیان " منصوب می شوید. امید است با استعانت و توکل بر خداوند متعال و با تکیه بر تعهد وتخصص نیروهای توانمند منطقه در انجام امور محوله موفق و پیروز باشید .
در ادامه این حکم آمده است:
با توجه به اهمیت مدیریت عملیات اولویتهای کاری که می بایست در دستور کار قرار گیرند عبارتند از:
۱- راهبری ومدیریت یکپارچه کلیه فعالیتها در راستای تحقق حداکثری اهداف اصلی سازمان،تولید صیانتی گاز از میادین گازی پارسیان در تعامل سازنده با مشتریان .
۲- برنامه ریزی و نظارت بر انجام تعمیرات خطوط لوله تأسیسات چاهها ومراکز فرایندی بر اساس استانداردهای رایج صنعت نفت .
۳- تلاش جهت حفظ ونگهداشت نیروهای خلاق وبا تجربه به عنوان سرمایه اصلی سازمان با محوریت اصول شایسته سالاری، کرامت انسانی، اخلاق مداری وجانشین پروری .
۴- رعایت کامل مقررات ودستورا لعمل های HSE ومحیط زیست .
۵- توجه ویژه به خدمات پشتیبانی و هدایت و راهبری امور مهم ورزش ، آموزش و امور فرهنگی در راستای تقویت و افزایش انگیزهکاری همکاران خدوم منطقه
۶- تعامل سازنده با دیگر مناطق عملیاتی و ادارات ستادی مدیریت عملیات
۷- استفاده بهینه و حداکثری از منابع وتجهیزات در اختیار شرکت
۸- مشارکت و پیگیری جهت تکمیل و راه اندازی پروژه های توسعه ای جدید
در پایان نیز از تلاش‌های ارزشمند محمد نجفی در دوران سرپرستی منطقه پارسیان تقدیر و تشکر می گردد .
کمال بلندپرواز جهرمی پیش از این به عنوان رییس امور مهندسی و ساختمان و مدیر امور فنی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز انجام وظیفه نموده است.
منطقه عملیاتی پارسیان یکی از مناطق مهم عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در حوزه جغرافیایی شهرستانهای، لامرد، مهر و خنج در جنوب استان فارس قرار دارد و گاز مورد نیاز پالایشگاه گازی پارسیان را تامین می کنند.

همچنین مراسم  معارفه مهندس مصطفی پالیزیان مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره، مدیران، رؤسای ادارات ستادی و مناطق عملیاتی این شرکت برگزار شد.
دکتر سید ابوالحسن محمدی مدیرعامل این شرکت در این مراسم که صبح چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه  برگزار شد به نقش مدیریت عملیات در چرخه تولید اشاره کرد و گفت: اصل فعالیت های ما در مناطق عملیاتی حول محور مدیر عملیات می چرخد و یکی از پست های کلیدی این شرکت است.
دکتر محمدی، ضمن تشکر از مهندس نورعلی مفتح رئیس هماهنگی تولید این شرکت که طی هشت ماه گذشته با حفظ سمت مسئولیت راهبری مدیریت عملیات را نیز بر عهده داشت، گفت: با راهبری درست فعالیت ها در سال گذشته برنامه های تولیدی و تعمیرات اساسی این شرکت تحقق یافته است؛ بنابراین از تلاش کلیه کارکنان به ویژه در مناطق عملیاتی تقدیر می کنم.
وی، داشتن تعهد ، دانش، مهارت ، انگیزه و تجربه کار عملی در مناطق عملیاتی را  از دیگر شاخص های فردی  مدیر عملیات دانست. 
محمدی در پایان، تعامل سازنده با مدیران و رؤسا، تحقق تولید تکلیفی و انجام به موقع تعمیرات اساسی و اضطراری، توجه به مدیریت علمی و استفاده از داشبورد مدیریتی، پیاده سازی سیستم های استاندارد مدیریتی، افزایش بهره‌وری و توجه به سرمایه های انسانی ، پیاده سازی رویکرد نتیجه محوری در کارها، پیاده سازی سامانه گاما و با هدف تجزیه تحلیل میزان کارکرد افراد در محیط کار، شایسته سالاری، یکپارچه سازی آموزش، برنامه ریزی مدون جهت انجام به موقع تعمیرات اساسی و تامین کالا های مورد نیاز با رعایت استاندارهای لازم ، ساماندهی خدمات پشتیبانی و... را از جمله انتظارات خود از مدیر عملیات عنوان کرد.
در ادامه این جلسه، مهندس نورعلی مفتح جانشین مدیر عملیات، تحقق برنامه های تولید زاگرس جنوبی را در سال گذشته نتیجه عملکرد تیمی عنوان کرد و گفت: سال قبل به دلیل شرایط بحرانی کرونا به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ضمن حذف پیمانکاران سرمایه ای، تعمیرات اساسی سه منطقه همزمان شده بود اما با پشتکار کارکنان، کارها به خوبی پیش رفت و در برخی مناطق تعمیرات زودتر از موعد به پایان رسید.
وی با اشاره به تحقق تولید به ویژه در فصل سرما از همکاری کلیه مدیریت ها و ادارات ستادی وعملیاتی تقدیر و تشکر کرد.
همچنین مدیرعملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز این مدیریت را یکی از پر مشغله ترین مدیریت ها در سطح شرکت های بهره‌بردار معرفی کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف علاوه بر برنامه ریزی جهت انجام تعمیرات اساسی، اضطراری و کارهای پیش بینی شده، باید تعامل سازنده با سایر مدیریت ها و ادارات در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و ستاد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برقرار کرد.
مهندس مصطفی پالیزیان، مناطق عملیاتی را ستون های اصلی تشکیل دهنده مدیریت عملیات معرفی کرد و گفت: بدون همکاری و حمایت کارکنان در مناطق عملیاتی، فعالیت ها به شکل مطلوب انجام نمی شود.
مهندس مصطفی پالیزیان فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت از دانشکده نفت اهواز است و از سال ۱۳۷۱ در سمت های مهندس بهره بردار ۲ ، مهندس بهره بردار ۱ ، مهندس ارشد ۱ و سرپرست پروژه های بهره برداری در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مشغول فعالیت بوده است. وی از سال ۱۳۸۲ تاکنون در سمت های رئیس برنامه ریزی تعمیرات ، رئیس هماهنگی تولید ، رئیس منطقه نار و کنگان و رئیس منطقه آغار و دالان در شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی مشغول فعالیت بوده است.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت می کند.

همچنین به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، مراسم تکریم و معارفه رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی در شیراز برگزار شد.
 ، در این نشست مدیر عامل این شرکت در سخنانی ضمن تقدیر از زحمات مهندس امیر رضا دوران در مدت زمان راهبری این اداره "محمد مهدی خورشیدسوار" را به عنوان رئیس روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی معرفی کرد .
دکتر سید ابوالحسن محمدی، گفت: شناسایی و تقسیم‌بندی ذینفعان درون و برون سازمانی و بومی سازی نظریه‌های کلاسیک و مدرن حوزه روابط عمومی روابط از ویژگی های یک روابط عمومی خلاق است تا با استفاده از آنها به عنوان یکی از بازوهای اصلی مدیریت به ویژه در زمان بحران، انسجام ارتباطی را متناسب با اهداف سازمان خود حفظ نماید.
محمدی، افزود: در حال حاضر روابط عمومی از اهمیت به سزایی در شناسایی فرصت ها و تهدیدها برخوردار است و یک روابط عمومی پیشرو در فضای کنونی صنعت نفت باید با افق دید جهانی، در همه وجوه منشور سازمانی حضور فعال داشته باشد.
وی، با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی ها، گفت: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا، روابط عمومی ها باید همگام با بخش های مدیریتی و فنی، ضمن انجام افکار سنجی، نیاز سنجی، شناسایی شرکت های توانمند داخلی و تشکیل بانک اطلاعاتی آنها در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) نقش اساسی ایفا نماید.
محمدی، در پایان حضور مستمر و کلیدی در همه بخش ها، تسلط کامل به علم ارتباطات، شناخت فرصت ها، تهدیدها، چالش ها، مسائل فرهنگی، اجتماعی و تولیدی، ارتقا سطح مهارت، دانش، تعهد، انگیزه و توانائی کارکنان روابط عمومی همگام با پیشرفت تکنولوژی های ارتباطی، پیاده سازی تفکر مدیریت بیمه گرایانه، تعیین استراتژی و اهداف جمعی بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت، توسعه و انسجام ارتباطات میان فردی، وسایل ارتباط جمعی و فراهم آوردن بسترها و کانال های سخت افزاری و نرم افزاری، جاری سازی مهارتهای ارتباطی مانند گفتگو، مباحثه، گوش دادن و ترویج همدلی، ارتباط غیر کلامی برای ایجاد فضای صمیمی و بدور از تنش‌های کاری میان کارکنان سازمان را از جمله ویژگی های یک روابط عمومی پیشرو در حوزه صنعت نفت عنوان کرد.
در ادامه این مراسم مهندس امیر رضا دوران، که در حال حاضر مسئولیت ریاست مجموعه ورزشی آموزشی(باشگاه)صنعت نفت شیراز را بر عهده دارد ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی به جایگاه ویژه روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی میان روابط عمومی های شرکت ملی نفت اشاره کرد و گفت: این موفقیت حاصل کار گروهی و حرفه ای گرایی در این حوزه است.
وی در پایان، با اشاره به ارتباط گسترده روابط عمومی با لایه های مختلف سازمان و همچنین ذینفعان برون سازمانی، گفت: حوزه روابط عمومی به دلیل گستردگی نوع کار فرصت خوبی برای آموختن و کسب تجربه است.
همچنین در ادامه، محمد مهدی خورشید سوار، با تبریک روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، به اهداف و برنامه های روابط عمومی اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف شناسایی و تقسیم بندی ذینفعان درون و برون سازمانی با هدف برنامه ریزی، انسجام ارتباطی و اطلاع رسانی به ویژه در زمان های بحرانی است.
وی در ادامه، یکی دیگر ازمهمترین و سخت ترین اهداف را ایجاد اعتماد سازمانی عنوان کرد و گفت: دستیابی به این هدف با مساعدت و همکاری مدیریت منابع انسانی امکان پذیر است و به دلیل تعدد افکار و نظرات همکاران، کار بسیار دشواری است.
خورشید سوار، برقراری تعامل سازنده میان مدیریت ارشد و بدنه سازمان را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و در ادامه افزود: از دیگر حوزه های مهم، رسیدگی به خانواده های کارکنان است زیرا رضایتمندی آنها تاثیر زیادی در افزایش بهره‌وری سازمانی دارد و برقراری ارتباط دو سویه با آنها و اجرای برنامه های متنوع دینی ، مهدوی فرهنگی، هنری، آموزشی و... از جمله اهدافی است که در سال جاری بر روی اجرای آنها تمرکز خواهد شد.
وی در پایان با اشاره به گستردگی حوزه روابط عمومی، تعیین استراتژی هدفمند، یادگیری مهارت‌های ارتباطی، توسعه مهارت های تخصصی پرسنل روابط عمومی، انجام افکار سنجی و... را از دیگر برنامه هایی عنوان کرد جهت تعیین نقشه راه و رسیدن به اهداف استراتژیک روابط عمومی مورد توجه قرار می گیرند.
مراسم تکریم و معارفه رئیس روابط عمومی و تجلیل از کارکنان ستادی و عملیاتی این اداره به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره، مدیران و رؤسای ادارات ستادی و عملیاتی(ویدیو کنفرانس) شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از شیوه ویروس کرونا در شیراز برگزار شد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دالان، نار و کنگان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی